zaterdag 26 april 2008

Vroege training op de Posbank

Om 05:45 uur opstaan om weer eens te trainen op de heuveltjes van de Posbank, samen met Sander en Wesley. Op twee natuurfotografen na die net vertrekken is het nog helemaal leeg op de parkeerplaats.
De training was aangekondigd op het Chat'n'run forum maar helaas was er geen verdere belangstelling. Ik merk toch steeds meer dat ik als plezierloper niet zo heel veel te zoeken heb op dit forum waar het toch vooral om prestaties, trainingschema's e.d. gaat.
Ook al lopen we hier wel vaker (dat geldt zeker voor Sander), het blijft een boeiend en afwisselend landschap. Heuvels, bossen, hei, weilanden, Hooglanders, reeen, ganzen enzovoort.
De snelheid is niet hoog, we lopen zo'n 10 km/uur. Ondertussen kunnen we dan ook nog flink wat kletsen over loopplannen, hypotheekfraudeurs, vakanties, prestatie- versus plezierlopers enzovoort.
Het parcours is door z'n heuvels en zandpaden behoorlijk zwaar om te lopen. Maar als voorbereiding op de berglopen natuurlijk uitstekend oefenterrein.
Het verschil evenwel met de berglanden is dat het hier telkens van die korte steile hellinkjes zijn waardoor je uit je ritme raakt terwijl je op de lange hellingen in de Alpen een nieuw ritme kunt zoeken.
Misschien komt het door de zandgrond, maar de lente is hier nog maar heel spaarzaam te ontdekken in de prille groene blaadjes. Elders in het land heb ik de lente toch al in veel weelderiger ornaat gezien.
Na 25km zijn we na een mooie tocht weer terug bij de auto's. Het is nog geen 10:00 uur, we hebben de hele dag nog voor ons.
Volgende week zaterdag doe ik mee aan de Welschlauf, een gezellige heuvelmarathon in Oostenrijk (met 1400 hoogtemeters).

8 opmerkingen:

  1. Prachtige route en in het verleden vaak op vakantie geweest met mijn ouders.
    En natuurlijk goed gelopen, prima.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie weblog heb je Met mooie foto's erbij - ziet er goed uit!

    Mocht je niet weer in de regen willen lopen kijk dan even op mijn meteotines site. Als je dan nog nat wordt, doe je het voor de sport!

    groetjes en mooi weer toegewenst door meteotines.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als plezierloper kun je ook goede prestaties neerzetten en als prestatieloper kun je heel veel plezier hebben. Ik zie mezelf als beiden. Mooie loop weer, maar de start was wel heeel vroeg. Hoewel, als het later was geweest had ik ook niet gekunt, jammer.
    Veel plezier in Oostenrijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Jannet: dat klopt, maar ik ben als plezierloper veel minder gefocussed op een goede prestatie. Die komt vaak zomaar uit het niets.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Is de marathon in de buurt van het huisje of het huisje in de buurt van de marathon? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik vond je al wat weinig aanwezig op cnr, en lees nu (na tijden je log niet te hebben gelezen) hier de verklaring...
    jammer ronald, wat mij betreft is cnr een prima combi van plezier- en fanatieke lopers. ik zou best eens met een train'n' greetz meewillen, maar duurlopen past vaak niet in mijn plannen, en daarbij kan ik dan na anderhalf uur echt beter afhaken (want da's dan al een heel eind / ben dat niet gewend). we komen elkaar wel weer tegen! en blijf genieten vh lopen (doe ik ook hoor)
    grt, dries

    BeantwoordenVerwijderen