dinsdag 23 december 2008

Wintersport Zillertal

Een weekje wintersport in Oostenrijk. Het dal is grotendeels wit en "boven" ligt een dik pak sneeuw. De afgelopen dagen is ons duidelijk geworden waar die witte pracht vandaan komt. Om te kunnen skien zal er toch sneeuw moeten vallen en dat hebben we gemerkt. Twee dagen striemde de sneeuw ons in het gezicht en was het koud. Vaak zagen we geen hand voor de ogen door de neerslag buiten maar ook de beslagen brillen.
Vandaag eindelijk droog dus met goede moed op pad.....
Maar nee, het zou er voor Jiska en mij niet van komen. Jiska kwakkelt al wat de laatste dagen en heeft last van haar keel. We beslissen dat ze maar beter een dagje thuis kan blijven om zo de rest van de week weer de piste op te gaan. Het belooft mooier weer te worden.
Video'tje kijken, spelletje doen, Ambrasoft op de computer, zo komt ze de dag wel door.
Ik mag mezelf van Jiska ook nog even uitlaten om een duurloopje te doen. De lucht begint duidelijk te breken, de temperatuur onder in het dal is 7 graden, dooi dus. En veel viezigheid. Ik zoek vooral de verharde wegen op maar kan toch niet voorkomen dat ik 2 km door de sneeuwprut moet lopen.
Morgen weer lekker skien! Daar hoop ik bij mooier weer ook weer wat foto's van te maken.

7 opmerkingen:

  1. Jammer dat de foto's ontbreken, vooral die hond zou leuk geweest zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 1,2 liter? Dat heb ik in anderhalf uur al op.
    Heb je nog leuke loopplannen voor in het najaar?
    Groet,
    Jannet (alias Jeanet)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb een keer heel hard geschreeuwd naar zo'n hond, werd ie heel bang van. haha.

    Maar leuke benadering van mijn nummer ;-), zou mooi zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk zeg en geniet van je vakantie.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hopenlijk blijft de temperatuur geen Nuller. Zie ik daar een plattegrond op de tafel; routes aan het uittekenen ?
    Goede vakantie, beterschap met die meid en veel ski plezier ( ooit, jaren geleden...heerlijk op de skies)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Op de webcams was om 11.00 uur goed te zien dat het dal een grote bak vol wolken leek en jullie in de zon waren. Eindelijk goed zicht.Fijn dat Jiska de keuze heeft bepaald op welke dag je mocht gaan lopen;)
    Ik zou de schoenen en de broek wel eens willen zien waarmee je door de bagger bent gegaan.
    Een foto hierboven van het gezelschap waarmee je op vakantie bent, zal het beeld van jouw doorzettingsvermogen en overlevingsvermogen pas echt compleet maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Arme Jis! Gaat het weer beter? Kon je vandaag weer lekker skiexc3xabn?
    Groetjes voor allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen