zondag 7 december 2008

Aanval PR en Rondje Wekerom

Zaterdag

Van Rondje Wekerom 071208

Gisteren was ik nogal overmoedig en dacht wel even m'n PR op de 5km te verbeteren op m'n eigen opgemeten parcours, bij voorkeur met een tijd onder de 20 minuten. Na goede opwarming en rekken/strekken ging ik veel te snel van start: 3:50 over de eerste km. Zoals te zien aan de grafiek heb ik dat vervolgens moeten be(ver)zuren. Pas na een rustiger 4e km lukte het me weer om te versnellen en liep ik de 5km in 20:45. Vervolgens de training nog maar straf doorgezet zodat ik na 43:19 weer over de "finish" ging. Het was i.i.g. een goede snelheidstraining!

Zondag

Van Rondje Wekerom 071208

In verband met verwachte visite beperk ik m'n duurloop tot ruim 22km i.p.v. de beoogde 30km. Het wordt een rondje Wekerom. Laat er nou in Wekerom ook echt een rondje liggen en wanneer ik de rotonde zie lijkt het me leuk om er eens extra om heen te lopen. Straks eens analyseren hoe de GPS dit oppikt. Zie boven het resultaat. Het rondje wordt wat slecht ingezet maar gaat vervolgens keurig de cirkel in. Volgende keer maar eens wat meer rondjes maken om te kijken of er nette cirkels ontstaan.

Van Rondje Wekerom 071208

Het is echt prachtig weer om te lopen vanmiddag. Eigenlijk wel jammer dat ik vandaag niet in Spijkenisse ben. Vorig jaar liep ik daar de marathon maar was er erg veel wind. Dit jaar heb ik gekozen voor de Null-lauf volgende week in Duitsland, vlak bij Osnabrxc3xbcck. Dat is een 50km loop door mooi natuurgebied rond Georgsmarixc3xabnhxc3xbctte met een 600 hoogtemeters. Jan Broers en Eric de Vries lopen daar ook, dat belooft weer gezellig en genieten te worden!

Van Rondje Wekerom 071208

Maar goed, ook vanmiddag is het genieten. Het begin loopt nog wat stroef na het snelheidswerk van gisteren maar na een km of 10 begint het weer lekker te lopen. Vandaag vallen me weer dezelfde 2 dames op die ik vorige week ook al tegenkwam. In een joggend tempo lopen ze druk kletsend midden op de weg en schijnen zich niets aan te trekken van achteropkomend verkeer. De auto die hen voorbij wil gaan komt vervolgens zover op mijn weghelft dat ik de berm in moet stappen. Wat heb je toch een vreemd volk....

Na 22,5km in precies 2 uur kom ik weer thuis. De visite heeft in verband met ziekte afgebeld. Mmm, had ik toch verder kunnen lopen. M'n jongste dochter roept direct: "O, dan ga je toch weer naar buiten!". Maar daar heb ik geen zin meer in.

11 opmerkingen:

  1. Als je nog gebruik wilt maken van je hoogtestage, moet je wel opschieten. Na 2 weken ben je dan toch op je best? Of heb ik het nu mis.
    In elk geval een mooi PR op de 10 km en alweer een 1e plaats;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie score!! Van harte gefeliciteerd met je PR op de 10k

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 1:11 eraf! knappe verbetering, en nu op naar die 39:59 ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Letterlijk en figuurlijk een PERSOONLIJK record, zo in je eentje. Knappe tijden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk he, rondjes lopen. Waarom nou wel op een rotonde en niet eens lekker in Diever? Je mist echt een hele mooie marathon.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Was idd heerlijk weer om te lopen vandaag, weer mooi stel km op de teller.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk zo'n rondje rotonde. Heb je al een PR hierop ;-)
    Veel plezier volgende week bij de Null-lauf. Ben benieuwd naar je verslag. Waarom heet deze loop eigenlijk Null-lauf?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mooie km`s en ik ben ook benieuwd naar de null lauf

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het was inderdaad nu wel mooi weer in Spijkenisse en top daar.
    En je llopt weer goed en de 5km net even te snel gestart.
    Veel plezier volgende week.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. goed gelopen Ronald, lekkere kilometers en ja, een 5K is afzien!! misschien nog wel zwaarder dan een marathon :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Veel plezier zaterdag en kom als Nuller terug naar Nederland

    BeantwoordenVerwijderen