zondag 28 december 2008

Straffe duurloop 30km

Van Wintersport 2008

Gisteravond om 18:00 uur thuisgekomen na een vlot verlopen teugreis na een heerlijke skivakantie. Vooral ook genoten van het skien van Menno (8) en Jiska (9) die weer grote vorderingen hebben gemaakt. Ik heb inmiddels meer foto's (en filmpjes!) geplaatst onder: wintersport 2008. Hierboven genieten we even van de heerlijke zon die eindelijk is doorgebroken!

Van Training 28-12-2008

Het is nu toch eindelijk weer eens tijd voor een lange duurloop. Het is "al" weer 2 weken geleden dat ik de Nuller (50km) liep. Uiteraard afgelopen week weinig gelopen (1 duurloop van 20km) maar wel lekker in de buitenlucht geweest bij het skien.

Ik kies een standaard route die ik wel vaker loop maar me nooit verveelt, namelijk de driehoek van 30km. Op zondag lekker rustig en een gedeelte loopt langs de rand van de Edese hei. Ik wil 'm vandaag wel als LFD doen, oftewel Long Fast Distance waarbij ik de pace tussen 5:00 en 5:15 wil houden. Waarom? Geen idee, gewoon zin in. Alhoewel, ik moet wel op tijd terug zijn omdat er vanmiddag nog een verjaardagsbezoek op de planning staat.

Het is mooi, maar koud weer. Ik trek een extra laag aan onder m'n jasje en dat blijkt een goede keus, vooral bij het eerste stuk met koude tegenwind. Op de terugweg bij meewind moet het jasje wel een stukje open.

Van Training 28-12-2008

Het lukt goed om het tempo tussen de 5:00 en 5:15 te houden op een paar heuveltjes na. Het is een heerlijk steady tempo waarbij ik nog lekker rond kan kijken en niet afgeleid wordt door vermoeidheid of pijntjes o.i.d. Helaas wordt mijn loop wel 2x onderbroken door een korte pitstop i.v.m. het lozen van datgene wat ik de afgelopen dagen heb verorberd...

Na 2 uur en 38 minuten (netto) loopgenot ben ik weer terug en heb ik 30,5 km gelopen. Een tempo van 5:10 per km. Een straffe duurloop dus.

22 opmerkingen:

  1. Echt waar? Is het wat ik denk dat het is? Dat zou geweldig zijn. (en nu op naar de 3:25)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank voor je reactie: grenzen kennen of falen is een wereld van verschil. Jij hebt weer een grens verlegd?
    Proficiat !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met je PR, netjes gelopen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ronald, Van Harte Gefeliciteerd met je PR en vooral met de relaxte manier waarop je deze behaald hebt. Super dat je maag goed bleef.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd met je PR! Misschien heeft de aanblik van een 2e "kooipolder" nog een beetje geholpen om op zo'n mooi PR uit te komen ;-)

    Gr.
    Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Proficiat, Ronald!
    alweer jezelf overtroffen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. JAAAAAAA!!!!!!! Eindelijk onder die 3:30.
    Je weet nu dus wat je te doen staat: bij je volgende marathon vraag je om startnummer 324.
    Gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig gedaan!!!!
    Het zat erin, en het moest er nu maar eens uitkomen (en dan dit keer niet je maaginhoud). Iets koeler weer en een relaxt begin zijn dus de sleutel geweest. Er moet nog meer inzitten, succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. GEFEKICITEERD en wat een pracht prestatie op de marathon.
    Mooie tussen tijden en bjina het zelfde wat ik in Hoorn liep.Alleen toen ging de snelheid er uit bij de laatste 4 km..
    Top gedaan en ook nog eens foto's gemaakt, petje af.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Van harte gefeliciteerd met deze mooie prestatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. geweldig! gefeliciteerd.
    Deze staat al een tijdje op mijn lijstje.
    maar komt steeds niet uit.
    Volgend jaar maar echt plannen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Grappig als je bedenkt hoeveel tunnel visie je hebt als loper. Je zei dat je de spandoeken langs de route niet gezien hebt.

    er staan er drie op je foto's. De eerste waar je opmerkt dat er weining publiek is. De tweede op de foto van diksmuide en de derde hangt aan de finish.

    Je moet nog maar eens teruggaan om ze goed te bekijken. En vergeet dan niet meteen om startnummer 320 te vragen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Van Harte !! Echt zo leuk dat je een PR weet te lopen. Alweer de 5e Marathon dit jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Van Harte !! Echt zo leuk dat je een PR weet te lopen. Alweer de 5e Marathon dit jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Ronald ik had het vorig jaar al voorspeld, dat het niet zolang meer zou duren dat je onder de 3:30:00 zou gaan lopen.
    Gefeliciteerd

    BeantwoordenVerwijderen
  16. dat is zeker straf!! Even wat kilometers inhalen na je vakantie zeker :) goed gedaan Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie duurloop weer en ik heb zaterdag mogen genieten van een schitterende omgeving.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Welkom terug. En dan meteen weer een stevige 30! Goed gelopen, Ronald.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. En wat gaat de volgende straffe wedstrijd worden?

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Veel loop plezier in 2009.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Was dit de laatste van 2008? Ik ben benieuwd wat 2009 gaat brengen.

    BeantwoordenVerwijderen