zondag 15 november 2009

Kootwijk: alleen op de wereld

Van Rondje Kootwijk 15.11.09

Je waant je alleen op de wereld met 23000 lopers ver weg in Nijmegen bij de 7-heuvelen loop en de overige mensen waarschijnlijk lekker thuis op de bank bij het onstuimige weer. Alleen in de buurt van parkeerplaatsen kom ik wat honden-uitlaters tegen. Mijn 5-voor-12 oproep aan wat trouwe meeloopvrienden heeft helaas niet tot resultaat geleid zodat ik het helemaal alleen mag doen.

Op het moment dat ik uit de auto stap is het droog en dat blijft het vervolgens ook. Ik start op de Heetweg, maar "heet" heb ik het voorlopig nog niet. Een thermohemd en een windstopper moeten vanmiddag de nodige warmte geven. Ik pik een heuveltje in het Loobos mee en vervolgens het lange rechte pad op naar Hoog Buurlo. De foto hierboven is van de Hoog Buurlose heide.

Van Rondje Kootwijk 15.11.09

Het parcours is zeker niet overal verhard. Regelmatig zand, karrepaden, blubber, plassen maar ook veel fietspaden. Bij het ronden van Hoog Buurlo word ik besprongen door een speelse hond. Dat resulteert vooral in veel pootafdrukken op mijn kleding, maar ach, die moeten straks toch weer in de was.

Van Rondje Kootwijk 15.11.09

De Kathedraal mag natuurlijk niet ontbreken, imposant aanwezig in het landschap. Momenteel o.a. in gebruik als evenementenhal, er zijn hier ook wat meer mensen aanwezig.

Vanaf hier vervolg ik de training richting de A1 waar ik onder door ga om vervolgens via het Caitwickerzand en het Kootwijkse veld weer naar het startpunt terug te keren. Er zitten nu 32,5 km op in netto looptijd van 3:06. Precies op tijd bij de auto omdat ik op dat moment een sms'je van m'n dochter krijg die hier vlak bij graag opgehaald wil worden na het paardrijden/verzorgen. Mooi getimed!

De laatste lange duurloop zit er op voor de Zuiderzeemarathon over 2 weken. Ik ben benieuwd wat het weer dit keer in petto heeft, alles zo'n beetje meegemaakt inmiddels.

16 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerde en een mooie tijd en test!.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hee, dat is nou leuk om te lezen. Mijn naamgenoot die altijd marathons of langer loopt speert nu op de 5KM. Super gedaan Ronald, gefeliciteerd met je PR

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! Ennuh, meneer Bolt was al na 100 meter moe, valt het met jou wel mee toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Ronald,

    Je blijft maar stunten. gefeliciteerd.
    De magischje grens van 40 sec. overbrug je nog wel. Wel lastig als je veel lange afstanden traint en een snelle tijd op de korte wilt neerzetten. Zelf ben ik aan het trainen voor de marathon in Zeeland. Een aanrader voor jou.

    h.gr.
    Henk J.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie test. Gefeliciteerd met weer een PR!
    Dat wordt binnenkort de 10 km richting of onder 41 minuten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goede training over zandpaden en door de blubber.
    Daar wordt je sterk van.
    Volgend jaar Rondje Guus? Ook veel zand en duin!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lekker zo helemaal alleen te lopen, hier was het ook erg rustig. Zal ws niet koud zijn met de ZZM.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die Kathedraal wil ik ook wel eens keer in het echt zien. Maar gisteren was niet haalbaar voor me.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie omgeving Ronald! Daar wil ik ook wel es een keer lopen. Tot over 2 weken in ZZM.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat ziet er daar een prachtige omgeving uit zou ik ook wel zien zitten om daar eens te trainen,stevige training trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hopelijk een beetje knap weer tijdens de zuiderzeemarathon en je training is in een mooi gebied.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. lekker solo, beter dan die meute.
    Succes bij de zee.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. weer zo'n mooie loop in een rustgevende omgeving. Mooie training weer voor de ZZM. Alvast veel succes Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jij bent een maatje te groot voor me, maar je manier van lopen (dus: vooral genieten) spreekt me aan. Wie weet loop ik ooit met je mee... haha, dat red ik nog in geen jaren, maar ach...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi loopje als voorbereiding voor de ZZMarathon (die ik trouwens ook loop)!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik heb me ingeschreven voor de Hardloop4daagse ; doe jij komend jaar ook eens mee ? Je bent al bekend op het parcours.

    BeantwoordenVerwijderen