zaterdag 12 december 2009

Mijn Null was helaas Null

Van Null Lauf 2009

Mooi en prettig gezelschap waarin ik vandaag verkeerde. Onderweg Eric, Martin en Arie opgepikt om vervolgens even voor 08:00 uur in Kloster Oesede aan te komen voor de Null Lauf over 50 km. De organisator begroet bij de ingang de lopers die arriveren. Hij heeft z'n zaakjes vandaag weer goed voor elkaar!

Ook Jan Albert Lantink is van de partij. Hij heeft in september de Spartathlon gelopen en daar een prachtige prestatie neergezet. Mooi om wat meer inside information te horen van deze ervaren ultraloper en de plannen die hij heeft.

Van Null Lauf 2009

Er zijn veel Duitse deelstaten vertegenwoordigd, waaronder Nederland (huh..). Er zijn hier steeds een flink aantal Nederlanders die meelopen met deze prachtige tocht en velen ook al meerdere malen. Het is ook goed bereikbaar vanaf Nederland (2 uur rijden voor mij).

Van Null Lauf 2009

Wilma Dierx, immer gut gelaunt, maakt hier een foto. Zij komt net terug van een blessure maar ziet het vandaag helemaal zitten. Jan Albert Lantink die hier naar links loopt, doet al voor de 11e keer mee en zou dus eigenlijk in een rood shirt moeten lopen (Magister bergum et talum) maar die zitten hem niet zo lekker vertelde hij.

Na de toespraak van Georg Rollfing over de Erneuerungen in de route volgt de informele start: iemand begint gewoon te lopen.

Van Null Lauf 2009

Afgelopen weekend kwam ik ongeveer stil te staan bij een 22km duurloop door pijn in m'n rechterkuit. Vervolgens heb ik de hele week niet gelopen maar bleef ik de kuit nog wel voelen en heb ik gepoogd nog een afspraak met een sportmasseur te regelen maar dat is helaas niet gelukt. Ik ben dus wat onzeker of het vandaag gaat lukken. Het begin gaat goed, de eerste 4 km lopen soepel. Hierboven mooi te zien hoe Arie en Jan Albert nog gebroederlijk op weg gaan.

Van Null Lauf 2009

Maar bij km 4 gaat het al mis. We lopen een steil hellinkje af en daarna weer naar boven en ik voel precies dezelfde pijn in de rechterkuit als afgelopen weekend. Ik neem gas terug en probeer soepel te blijven lopen in de hoop dat de pijn weer zal verdwijnen.

Van Null Lauf 2009

Zo'n 2 km voor de eerst drankpost halen Eric en Petra (Domhof) me bij en ik blijf bij hen lopen tot aan de drankpost (op 13 km). Ik besluit niet verder te gaan maar terug te keren. Ik wil geen ernstige blessure oplopen. De terugweg doe ik wandelend en dribbelend. Na 3 uur en 26 km ben ik weer terug.

Van Null Lauf 2009

Het voordeel van vroeg terug zijn is dat je warme douches hebt en lopers kunt zien binnenkomen! Jan Albert en Arie komen vlak na elkaar binnen en hebben er onderweg een leuk "strijd" van gemaakt, samen met 2 snelle Duitsers. Of zoals ze zelf zeiden: een spel. Knap om op zo'n zwaar parcours 4:21 te lopen!

Eric en Martin komen na 5:21 binnen en hebben naast enige ongemakken (lekke drinkzak, glijpartijen) lekker gelopen.

Van Null Lauf 2009

Na afloop een lange nazit voor mij maar maar niet langweilig. Veel gesprekstof en anecdotes over vandaag, gelopen wedstrijden en te lopen wedstrijden. We luisteren het lichten van de doopcelen van de Magister en Berg und Talfuhrer evenwel niet meer helemaal af en gaan weer huiswaarts.

Het is jammer dat ik m'n 2e Null Lauf niet heb kunnen volbrengen maar het was overduidelijk voor me dat ik niet verder moest lopen. Desondanks wel weer een leuke dag gehad en weer nieuwe mensen ontmoet. Nu maar eens naar een sportfysio om m'n kuit na te laten kijken want alleen maar rust helpt blijkbaar ook niet.

16 opmerkingen:

  1. Tsjonge, nu al aan het oefenen voor 25 april 2011!?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vervelende job. Je komt nooit es ergens. ;) Mooi rondje Ronald!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fraai, deze afwisseling. Die 22 km is zeker de moeite waard geweest, ook gezien de foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hardlopen op Texel is super! En weer mooie foto's Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lijkt inderdaad op de 60 van Texel en wat een mooie baan heb je toch!.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Aan de uitslag van vandaag te zien heeft Texel je goed gedaan:-))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jammer dat het vandaag niet ging en verstandig om terug te gaan.
    Herstel ze en dan volgend jaar weer 2 mogelijkheden voor een herkansing!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Misschien is het voor jou ook tijd om een winterslaapje te houden? Je hebt dit jaar behoorlijk veel gedaan.
    Sterkte met je kuit.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. het had zo mooi kunnen zijn. Voordeel was wel een lekker lange nazit en heerlijk warm douchen !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jammer van Null maar wel slim om niet verder te lopen. Sterkte bij fysio.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Balen van de kuit maar wel verstandig om terug te gaan.
    Wel een mooie tocht met veel bekende lopers.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Sterkte met het herstel, ik hoop snel weer een verslag van je te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. balen Ronald maar wijs besluit om niet verder te gaan. Veel sterkte met je kuit

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat is balen maar denk dat je wel een goede beslissing hebt gedaan.
    Sterkt met het herstel.

    groet Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Sterkte met het herstel. Ik ben bang dat er toch een gedwongen winterslaap voor nodig is. Desondanks knap dat je er zoxc2xb4n positief verslag over kunt schrijven en voor mij wederom een aanbeveling om nog eens een keer mee te doen met 1 van de Null-laufs.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo

    Misschien heb je hier iets aan.

    Het is een pijnplek georixc3xabnteerde website met heel veel informatie over blessures en hun preventie.

    Naam: Blessure-aanwijzer

    http://www.blessure-aanwijzer.nl/hier_doet_het_pijn.htm

    BeantwoordenVerwijderen