zaterdag 26 december 2009

Winterse plaatjes

Van Wandeltraining 241209

Afgelopen woensdag mijn tweede bezoek aan de sportfysio. De rechterkuit herstelt voorspoedig, zo lijkt het. Ik voelde helemaal niets meer maar bij het kneden drukt Ronald Dercksen me weer pijnlijk met de neus op de feiten. De geirriteerde spiergroep is er dus nog.

"Gaan we onderhandelen?" vraagt Ronald wanneer ik uitprobeer of ik weer wat mag hardlopen, al zijn het maar kleine stukjes. Hij had namelijk gezegd dat 2-3 weken rust nodig zijn v.w.b. lopen. Fietsen en wandelen kan nu wel maar vanaf zaterdag ga ik het hardlopen volgens schema weer opbouwen, elke dag iets meer. Een uur wandelen waarin 5x2min hardlopen, de keer er na 5x3 en na 5 trainingsdagen 5x6, oftewel al weer een half uur. De kunst is om de opbouw zo te doen dat de pijn niet gevoeld wordt, want dan ben ik al weer te laat.

Van Wandeltraining 241209

Aangezien het donderdag prachtig winters weer was heb ik een mooie winterwandeling gemaakt door en ronde de Lunterse bossen. Er lag nog een flink pak sneeuw en dat levert weer mooie plaatjes op. De neiging om te gaan joggen heb ik makkelijk kunnen onderdrukken, de paden waren daar nog helemaal niet geschikt voor.

Vandaag mag ik dus weer 10 minuten hardlopen, ik heb er weer zin in! Maar moet ik daar nu m'n hardloopkloffie voor aantrekken?

16 opmerkingen:

  1. een wedstrijd is toch anders dan een test. Succes in Hattem en hopen op rustig weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je onder de 1:30 wilt lopen volgende week, dan is volgens mij alleen rust nog nuttig, zeker na zo'n weekend. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Veel succes in Hattem, zal daar niet zijn, dus ga je bij de ZZM zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mwah, die zogenaamde regeltjes 'je moet dit kunnen om dat te lopen' kloppen lang niet altijd.
    Succes in ieder geval.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ben ook van de partij, gebruik deze wedstrijd als training voor de Eindhoven Marathon. Wellicht zien en spreken we elkaar.

    Je bent van plan om onder de 1u30 te lopen?!
    Dat gaat mij niet meer lukken deze eeuw! (vorige eeuw wel!)
    Zou mooi zijn als je dat nu of in de nabije toekomst zou kunnen realiseren want met het vorderen van de leeftijd word je snelheid wat minder.

    Succes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Succes met het herstel!
    Geduld is een schone zaak, ik ken het gevoel....

    Een goed en sportief 2010,
    Herman

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat woon je toch in een jaloersmakende hardloopomgeving!
    Fijne dagen en het beste toegewenst voor 2010.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hardloopkloffie aantrekken weet ik niet. Maar pas wel op dat je in de wandelpauzes niet te veel afkoelt.
    Tot volgend jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Met deze weersomstandigheden is hardlopen niet echt makkelijk te doen. En wandelen veel mooier.

    Gewoon rustig je tijd nemen, hoe moelijk dat ook is.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie winterse plaatjes!
    Je maakt goede vooruitgang. In 2010 kun je er weer lekker tegenaan.
    Sterkte met nog even geduld oefenen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ja, voor 10min ook lekker je kloffie aantrekken. Dat volgt sowieso al goed aan. Fijne jaar wisseling alvast Ronald en sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat herstel zal je sterk maken voor 2010.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hoi Ronald, grappig om te lezen dat je Benthuizen goed kent ;) Wonen je ouders in H-Dorp? De Weipoort stond wel op de planning maar durfde niet zo goed de kleinere wegen te nemen omdat ik niet wist hoe de sneeuw daar zou zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Succes met het herstel, ik hoop je dit jaar nog eens tegen te komen (Arnhem? of komt dat te vroeg)

    Eeen gezond 2010!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Succes met je herstel en een sportief 2010.

    BeantwoordenVerwijderen