zondag 6 december 2009

Een week niet gelopen is ......

.... een week van rust. Enerzijds klopt dat: ik liep niet omdat de eerste dagen na de ZZM m'n benen nog niet fit waren en daarna m'n hoofd niet. Maar gelukkig geen griep waar ik in eerste instantie wel bang voor was. Anderszijds geeft het me onrust wanneer ik een paar dagen niet loop en gaat het kriebelen, dan wil ik weer naar buiten.

.... in de afgelopen jaren nog nooit gebeurd. Althans, dat dacht ik, maar nu blijkt dat ik begin 2006 een keer meer dan een week ziek ben geweest.

.... is een week geen buitenlucht. Ja, van de voordeur naar de auto en zo maar verder was het ook een drukke werkweek en moeilijk tijd te vinden. Maar die frisse buitenlucht mis ik dan wel!

.... een week van smoesjes: ik voel me niet zo fit dus loop ik nu maar niet, hmm het regent wel erg hard, met een volle maag kan ik toch niet meer lopen, enz.

.... extra veel zin om het weekend weer te lopen!

Van Training 06.12.2009

Gisteren liep ik 14 km in een stevige regen maar dat deerde me niet. Heerlijk om weer tegen weer en wind te boksen. Daardoor na afloop extra fit om vervolgens bij de turnwedstrijd van m'n dochter een paar uur op een tribunebankje te zitten om haar 4x1 minuut te bewonderen bij haar turnoefeningen. Maar dat was het wachten waard, ze werd 7e van de 31!

Vanmiddag een langere duurloop, maar wat rustiger. Wederom continu regen en weer hinderde dat me niet. Ook door plassen en modder stampen. Geen kip op de weg (toepasselijk, nietwaar?). Na 22.2 km weer terug bij de auto. Wel een beetje een stijve rechter kuit. Maar weer wat "rust" nemen deze week? Immers, aanstaande zaterdag wacht weer een mooie plezierloop, de GM-hutter Null (50 km)!

14 opmerkingen:

  1. ik blijf mij altijd verbazen over de mooie foto's bij jouw duurlopen. Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens mi is het kunstwerk speciaal voor jouw neegelegd als berg oefening!.
    Overigens was de Monnikentocht best mooi.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fraaie foto''s. De heide is nu inderdaad erg mooi. Groet, Martin.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een rust(ig) weekje na een pittige marathon. Niks mis mee lijkt me.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekker even een weekje rustig aan doen is wel eens lekker en dan weer een weekend heerlijk gelopen. En de vooruitzicht op weer een mooie loop.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je bent dus toch gewoon een mens. Van een weekje rust knap je alleen maar op. Van een maandje winterslaap ook, dat kan ik iedereen aanbevelen.
    En 7e van de 31 is echt goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. lekker even rust en dan weer een mooie plezierloop. Veel eh.. plezier dan maar ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ken dat gevoel ook, heb zaterdag voor het eerst weer gelopen en dat voelde erg goed!! Ben benieuwd hoe je die 50 km van aankomende zaterdag gaat verteren?! In ieder geval veel "meer" loopplezier gewenst dan bij de ZZM. Ga zelf het rondje van de dkl doen. Wacht met belangstelling op je verslag en de foto's!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. overtrainen kan niet, wel over'nietuitgerustzijn' schreef ooit iemand. Kalm an und auch ich bin dabei ...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heb ook een weekje rust genomen na de ZZM. Is me prima bevallen. En je pakt het zo weer op. Succes bij de volgende 50km

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Misschien even naar een masseur voor die rechterkuit?
    Of rust of sauna of iets anders (stukje fietsen?) om die kuit wat soepeler te maken?
    Je hebt gelukkig genoeg ervaring lijkt me om zelf te weten wat je het beste kunt doen.
    Ik zie je zaterdag, vroeg!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Eens rusten, is ook trainen. Vooral met uw trainingsniveau! Wees maar gerust er is niets mis mee :-)

    BeantwoordenVerwijderen