zondag 18 april 2010

Zonovergoten Posbank

Van 2010-04-18

Ik voel me weer fit en heb zin weer eens een lange duurloop over de Posbank te doen. Afgelopen woensdag ging de training goed, na maanden weer eens een echte 6x1000/1000. De snelheid is er wel uit maar die komt wel weer terug. Het startpunt vanmiddag is een ingang langs de A50 richting vliegveld Terlet (parallelweggetje). De ronde van 30km bevat heel veel heuveltjes zodat er ook de nodige hoogtemeters gepakt worden. Dit rondje wil ik eind september ook voor de MarathonPlus groep organiseren.

Van 2010-04-18

Het is werkelijk schitterend weer vandaag. Weinig wind en temperaturen oplopend naar 20 graden. Na een paar km kom je op de Lange Juffer, een weggetje dat over een grote lengte stijgt en het laatste stuk neemt het hellingspercentage ook nog toe. Het zweet breekt me aan alle kanten uit. En dit is pas de eerste stijging.

Van 2010-04-18

Na 10 km kom ik bij de Carolina Hoeve waar veel mensen heerlijk van de zon genieten. Ik heb zo een andere manier van genieten, gewoon lekker hardlopend. Vanaf de Carolina Hoeve volgt de 4-heuvelenweg, een pittig stukje van stijgen en dalen, uitstekende boomwortels enz. Vooral de laatste heuvel is anstrengend.

Van 2010-04-18

Na 13 km kom ik bij het bezoekerscentrum van de Posbank. Op de parkeerplaats een zee van geparkeerde auto's. Auto's en motoren rijden af en aan. Hier moet ik zo snel mogelijk weer weg. Wat me opvalt is dat de drukte zich vooral concentreert rondom dit punt, na een km is het al weer een stuk rustiger.

Van 2010-04-18

Ik steek de Posbank over en hier is het wel erg warm. Ik voel de zoutafzetting al weer op m'n voorhoofd. Oppassen dat er geen zout zweet in m'n ogen komt. Ik neem nu wat vaker drinken om de tekorten aan te vullen.

Van 2010-04-18

Nu gaat het richting Beekhuizen waar ook menig heuveltje beklommen moet worden. Wandelen doe ik niet maar gewoon rustig doordribbelen.

Van 2010-04-18

Na 25 km kom ik bij de brandtoren. Het voelt nu echt zomers warm. Het uitzicht vanuit de brandtoren zal wel erg mooi zijn. Wel uitkijken met het vulkanische as op die hoogte. Vandaag trouwens al weer de zoveelste streeploze lucht!

Vanaf de brandtoren is het dan nog 5 km naar de auto. Bij aankomst voel ik me goed, merk alleen nog wel wat achterstallige training in m'n spieren. Alleen bij m'n rechter knie onderweg soms een klein pijntje, maar dat had ik de vorige keren ook na het rechtzetten van de heup.

13 opmerkingen:

  1. Mooie voorbereiding Ronald en mooie momenten voor een bijzonder mens.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Laat nou Project Zuiderzee maar komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog 1 trainingsweekend of juist rust en dan ben je helemaal klaar voor je grote project Z!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om je bij de AKRM te zien ; voor jou een mooie voorbereiding.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed om te lezen dat lopen weer helemaal goed gaat. Mooie herdenkingstocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie route gelopen; en je bent weer op de weg terug; dat gaat dus goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je staat dus gelukkig niet meer op instorten dus komend weekend nog iets meer hoogtemeters???

    BeantwoordenVerwijderen
  8. MarathonPlus ziet uit naar deze fraaie trainingsloop!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachttraining. De krakkemikkigheid is zo snel verholpen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik hoop eind september weer een beetje te lopen. Volgens mij ken jij ook al aardig de mooie plekjes van de Veluwezoom

    BeantwoordenVerwijderen
  11. sinds ik weer wat meer de mountainbike pak is dit erg herkenbaar gebied. top dat je weer (kilo)meters kunt maken... geniet!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie omgeving en zo te lezen ben je weer helemaal weer terug aan het komen, top.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooi rondje heb je weer gelopen en fijn dat het lopen weer zo lekker gaat.

    BeantwoordenVerwijderen