zondag 23 mei 2010

Etappe 2 uit de HL4D

HL4D1716
Ik was van plan om zaterdagmorgen een training bij Hoenderloo te doen, blijkt er net een etappe van de hardloopvierdaagse in dat gebied te zijn! De jaarlijkse hardloopvierdaagse biedt lopers de mogelijkheid om in 4 dagen 100 of 60 km te lopen in resp. 6 of 4 etappe's. Zaterdagmorgen etappe 2 van de 100 km met een afstand van 20,5 km startend bij Het Leesten. Mooie afstand, dus besluit ik mee te doen als "losse" loper. Eric (inmiddels mijn clubgenoot) blijkt hetzelfde plan te hebben en bij aankomst zie ik hem al snel bij de inschrijftafel. Ook diverse andere bekenden zijn aanwezig (webloggers en Chat'n'runners).

Bij de start ga ik te snel van stapel, de eerste km's gaan rond de 4:30/km en dat past niet helemaal bij mijn huidige conditietoestand. De eerste heuvel haalt de snelheid er uit en dat laat ik daarna maar zo. Het is een mooi parcours, afwisselend qua ondergrond en een beetje op en neer. Als mikpunt heb ik vrijwel de gehele route een tweetal lopers, waaronder de 1e vrouw. Alleen op het eind versnellen ze iets zodat ze uit beeld raken. Grappig is dat enkele 100km lopers even op stoom moeten komen en vervolgens mij ook passeren.

Na 1 uur en 40 minuten kom ik weer over de finish. Lange tijd geleden dat ik deze afstand weer eens gelopen heb met iets dat op snelheid lijkt. De gemiddelde snelheid van 4:54 is echter niet om over naar huis te schrijven, ook al was dit een pittig parcours.

De organisatie en verzorging was verder uitstekend geregeld, inclusief het mooie weer dat ze besteld en gekregen hebben!

21 opmerkingen:

  1. Hoi Ronald en de anderen,

    ik ben blij te lezen dat alles prima verloopt en dat ook de dames het volhouden. Vanuit Voorthuizen wensen wij jullie veel sterkte en veel goed weer toe.

    Groetjes van Erik en Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En dat is twee! Morgen weer gezelschap, dus dat loopt lekker. Ik volg e.e.a. met bewondering! Keep going en let op bij de wissel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vind het nu al een knappe prestatie!
    Succes dames! (En Ronald natuurlijk ook)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt het tempo er goed inzitten zeg! Je hebt dag 2 goed doorstaan en volgens de wetten van het etappelopen is dat de moeilijkste dag. Als je die tweede dag goed doorkomt loop je zo'n tocht van 6 dagen ook uit, maar makkelijk zal het niet altijd zijn. Heel veel sterkte en plezier, ook voor de meiden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ronald, ben blij gister samen met jou op pad te zijn geweest. En dat je zelfs aandacht aan mijn stichting besteedt oop jouw site. Vandaag dag 3 en dan ben je alweer op de helft. Wandelen, even zitten met schoenen uit, je kunt het allemaal uitproberen. Weet dat, hoe dan ook, je elke dag een doel hebt om naar toe te lopen. Gelukkig zorgen de meiden ervoor dat je genoeg te eten krijgt. Daardoor blijft de motor draaien. Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Natuurlijk zit je niet in een auto, dat weten wij ook wel. Het is wel leuk om je te kunnen volgen.
    Bij mij is de 4e dag altijd de zwaarste.
    Veel plezier vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Paf! Alweer een dag. Je beschrijft het net of je een blokje om loopt. Diepe buiging voor al die kilometers. 1 blaar? Valt mee. Veel sterkte verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. WOW en wat een afstand alweer.
    Bekende plaatsen in de omgeving en meteen het parcour van de marathon van Hoorn gelopen!.
    Rust lekker uit en je bent als ik dit schrijf alweer onderweg..
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Klaas Pol (Barneveld)24 februari 2010 om 13:24

    Een geweldig mooi initiatief! Veel sterkte en doorzettingsvermogen voor jullie allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het regent en ik denk aan jullie.... knap wat jullie presteren. En onder het lopen kun je zelfs nog genieten van de omgeving - dan ben je echt goed bezig! Veel sterkte verder, xe8n een fijne tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. dat jij zo gek was, dat was inmiddels bekend maar die meiden, ontzettend goed dat ze die hele afstand willen en kunnen fietsen.
    Ontzettend cool (en van die loper natuurlijk ook)
    zet'm op !!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wederom mooie 60km's en gelukkig droger als maandag, loop wat achter dus ga meteen door naar woensdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi toch zo'n alternatieve training, morgen ga ik de 6e etappe even uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Volgend jaar ook die andere 5 etappes?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gisteravond was ik ook losse loper, bij de 14,6 km. Ook een mooie, pittige en heuvelachtige route. Goed georganiseerd.
    Dat smaakt naar meer. Volgend jaar met de club de 60 of 100?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Altijd mooi, zo'n "verzorgde" training!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Toch knappe loop hoor, dat zelfs een routinxc3xa9 als jij ook nog die fout maakt te snel te starten, mij gebeurd dit dikwijls ,ben dan ook geen routinxc3xa9 :-) . Veel succes nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooie tijd gezien de wramte en het parcour!.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. We hebben elkaar even gezien na die etappe. Ik liep die etappe niet mee omdat ik de 60km deed. Wat een mooi evenement he?

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooi evenement die h4d. En toch best een mooie prestatie op een pittig parcours en in de warmte!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Leuk dat je daar ook hebt gelopen.

    BeantwoordenVerwijderen