zondag 9 mei 2010

Natte voeten

Van Nans-les-Pins 09-05-2010

Na een rit van 11 uur zijn we gisteren aangekomen in het zuiden van Frankrijk, in het plaatsje Nans-les-Pins, vlak bij Marseille. Het idee was dat het hier toch altijd mooi weer is, maar bij aankomst regent het behoorlijk en de parkbeheerder doet er nog een schepje bovenop: zo is het de afgelopen week de hele tijd geweest..... Ook de vooruitzichten zijn niet zo best volgens haar. Desondanks blijven we optimistisch en zoeken we altijd de meest optimistische weer-site uit. De lokale "meteo-marseille" geeft mooie dagen aan dus de week kan al niet meer stuk. Er is namelijk een mooi zwembad op het terrein en daar willen de kinderen toch wel graag gebruik van maken!

Van Nans-les-Pins 09-05-2010

Vandaag begint de dag al aardig. Het is droog en de temperatuur boven de 10 graden. Zo heel af en toe piept er een zonnetje tussen de wolken door. Om half elf vetrek ik voor een duurloop om de omgeving te verkennen. Ik heb via mapmyrun een route uitgezet hetgeen vrij gemakkelijk is omdat de begroeiing hier niet zo dicht is en je de paden goed kunt zien. Het gebied is hier bergachtig en de route begeeft zich tussen de 300-600 meter hoogte. De hoogste toppen zijn hier zo'n 1100 meter.

Na 2 km ben ik het dorp uit en besef dat het thermoshirt teveel van het goede is, dus die trek ik direct maar uit. De weg verandert al snel in een rots/steenachtig pad waar je steeds goed moet opletten waar je je voeten neerzet.

Van Nans-les-Pins 09-05-2010

De regen van afgelopen dagen heeft de beekjes tot beken gemaakt. Regelmatig moet ik een beek oversteken en heb dan al m'n creativiteit en behendigheid nodig om de overkant droog te halen. Een keer ligt een kei nogal los waardoor m'n linkervoet helemaal onder water verdwijnt. Effe soppe maar gelukkig verdwijnt de meeste vocht al weer snel uit m'n schoen.

Van Nans-les-Pins 09-05-2010

Na een km of 9 raak ik toch even de weg kwijt en blijk een pad aan m'n rechterkant niet gezien te hebben. Ik keer terug en zie het pad dan wel. Nu volgt wel het mooiste deel van de route. Heuvel op, heuvel af, afwisseling, mooie uitzichten, geen mens te bekennen. Wanneer het te steil gaat wandel ik gewoon stevig door.

Van Nans-les-Pins 09-05-2010

Na een km of 20 sta ik ineens voor een brede, diepe beek. En hier moet ik toch echt overheen. Ik heb geen zin in natte sokken en schoenen, dus trek ik die maar uit en waad ik naar de overkant. Heerlijk gevoel dat koele water om de verhitte voeten!

Vanaf hier is het nog 6 km terug naar het vakantiepark waar ik na 3 uur lopen (ruim 26 km en +700/-700 hm) toch wel vermoeid weer aankom. Nu maar rustig aan doen voor een lokale trail die ik a.s. donderdag ga lopen (42km).

Alle foto's kun je zien onder: klik

15 opmerkingen:

  1. Hoi Ronald. Kan je primna volgen via Trackr. Leuk om te zien. Heel veel succes toegewenst!! Ga je zien vrijdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaap van de Kieft22 februari 2010 om 12:08

    Hoi Ronald en Thirza en Rianne,

    ik heb zojuist gezien dat jullie al een aardig stuk gevorderd zijn. Leuk om zo direct te zien hoever jullie zijn. Veel succes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zet een op, ik hoop dat het goed gaat.
    En dat de meiden het warm houden!
    Een hartelijke groet uit Rijnsburg.
    Gerdine Dronkert(medisch staflid)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat gaat goed zeg. Mooi om het zo te kunnen volgen.
    Veel succes toegewenst! Hopenlijk hebben jullie nog wat beter weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Ronald, Thirza en Rianne,
    De start is veelbelovend, leuk om jullie te volgen, jullie gaan lekker, heel veel succes ondanks dit barre weer. Groetjes Arjan

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Samen met Ireen Wxfcst op de voorpagina van Barneveld Vandaag:)
    Jullie zijn NU binnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig om je via trackr te kunnen volgen.
    Had ik vorige week moeten weten dan was ik niet voor niets naar de start gekomen. ( zo leer je nog eens wat).
    Geweldig wat julle dames en Ronald gepresteerd hebben. Rust uit en morgen kijk ik weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt een mooi verkenningstochtje gemaakt, succes voor donderdag. En hopelijk heeft site het goed en nog beetje mooi weer (maar niet te warm voor jou lopen).

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk zo'n run-swim-run.
    Veel plezier donderdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige trainingsgebied, heerlijk om zo te kunnen lopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Erg mooi lopen daar, zo te zien, wel zwaar beklimmingen en rotsen, om jaloers van te worden, succes donderdag!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ziet er wel mooi uit en een fijne vakantie en beter weer!.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi ruig vakantie & trainings-gebied, zo te zien.
    Veel plezier donderdag tijdens de trail en een fijne vakantie verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige omgeving ; zie ik uit ervaring ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Pfoeoe! Mooie kilometers in een mooie omgeving! Sopsop... klots... klots... Geniet er maar van! Succes bij de trail, o nee, die is al geweest.

    BeantwoordenVerwijderen