zaterdag 1 mei 2010

Droog

Van 2010-05-01

Wie herkent deze boom? Da's niet zo moeilijk voor degenen die aan de jaarlijkse Galgenbergmarathon meedoen. Dit is namelijk de top van de Amerongse berg. Om wat heuveltjes te oefenen ben ik hier maar weer eens gaan trainen.

In een weekend met veel voorspelde (en uitgekomen) nattigheid heb ik het drooggehouden. De zaterdagmorgen zou droog bliven dus opstaan om 05:30, 06:00 vertrekken met de auto en om 06:30 start ik met lopen vanaf Het Koetshuis waar de Galgenbergmarathon ook altijd vertrekt.

Van 2010-05-01

Het parcours wat ik heb uitgezet maakt vooral veel hoogtemeters (naast de 27,5 km afstand). Bij elkaar toch weer zo'n +360/-360m. De meeste hoogtemeters worden gemaakt op en om de Amerongse Berg en de Elsterberg. Het voordeel van dit gebied is dat de hellingen relatief lang zijn en dit dus ook geoefend kan worden.

Van 2010-05-01

Je zou zeggen dat dit een herfstplaatje is maar dat is niet het geval. De bomen staan vol bloesem en die is er door de wind grotendeels afgeblazen. Deze foto is genomen bij Kwintelooyen. Ik ben nog maar weinig mensen tegengekomen maar hier kom ik een grote groep wandelaars tegen en enkele joggers.

Na 2 uur en 50 minuten ben ik weer terug bij de auto. De eerste spetters vallen nu uit de lucht. Mooi droog binnen!

13 opmerkingen:

  1. Spannend Ronald!! Ik kijk er naar uit en ga je volgen via Trackr. Ik wens jou en de meiden onwijs veel succes toe. Tot vrijdag bij de laatste 20km van Kuinre-Elburg. Beentjes nu omhoog en lekker veel slapen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sucses Ronald, Thirza en Rianne en ga er voor en veel genieten onderweg.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wens jullie alle drie een mooie week, een grote opbrengst voor Jamaica, heel veel plezierige kilometers en weinig problemen.
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heel veel sukses meiden om die kerel zoveel kilometers lang te vermaken. En Ronald: sterkte met die dames.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. sorry, de vakjes vergeten in te vullen !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zet hem op!!! Ik leef mee. Hoop dat jullie niet te erg VERregenen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Waar jij je heuveltraining doet is het wel prachtig,ik doe nu ook meer heuveltraining als krachttraining.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. In de buurt van Nijmegen was het de hele dag droog! Die boom blijft mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie tocht. Ook fijn dat het lopen weer goed gaat. Ben je van alle pijntjes af? Kom graag een keer in die mooie omgeving van je lopen. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie heuveltraining zo en lekker droog, in Friesland was het ook droog maar heb het daar bij wandelen met de hond gehouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Amerongse berg; yep die ken ik en die boom ook. Heb er vorig jaar diverse keren getraind en ga daar vanaf volgende week ook weer regelmatig lopen in voorbereiding op komende evenementen. Het is daar inderdaad erg mooi en goed trainen!
    Gr, Ruud

    BeantwoordenVerwijderen