zaterdag 6 november 2010

Herfstloop

P1020096 
Eigenlijk had ik morgen wel de Herbstwaldlauf in Bottrop willen lopen maar aangezien het allemaal nog niet zo lekker gaat ben ik maar onze eigen herfstnatuur rond de Edese hei in gegaan. Aangezien er veel water is gevallen heb ik een route gelopen waar ook fietspaden zijn, alhoewel je die soms nauwelijks kunt zien zoals hierboven op de foto.

Tot 3x toe krijg ik een bui op m'n kop maar dat mag de pret niet drukken. Ook al is het geen best weer, ik kom toch heel wat wandelaars tegen. Even later zie ik markeringen aan de bomen en begrijp dat er een georganiseerde wandeltocht is (waaronder een van 42 km!).

Er liggen inmiddels meer bladeren op de grond dan er nog aan de bomen hangen. Winter is coming soon..... Maar het blijft een prachtig gezicht om al dat goudgeel om je heen te zien. 

Lange duurloop 6-11-2010, Tempo 
Ik begin de duurloop vrij rustig maar constateer desondanks dat de eerste km's ruim onder de 6 minuten gaan. Het loopt best wel lekker en ik heb ook nauwelijks last van m'n knieen. Wanneer ik na 13 km bij de weg tussen Ede en Arnhem kom doe ik er nog een schepje bovenop. Het gaat heerlijk ook al is m'n hartslag wel wat aan de hoge kant. Maar dat zal wel door de verminderde training komen van de afgelopen maanden.

De laatste 7 km gaan wel wat zwaarder maar een pace van 5:25 is nog goed te doen. Bij de Immenweg probeer ik nog even een nieuw stukje dwars door het bos maar dan verdwaal ik toch even. Uiteindelijk brengt m'n richtingsgevoel me weer op het juiste pad.

Na bijna 33km in 3 uur en 2 minuten ben ik weer bij de auto en keer ik huiswaarts. In het lopen zit weer voorzichtig vooruitgang. Afgelopen week weer eens een intervaltraining 6x1000 gedaan waarbij de snelle 1000'tjes ook wat "snelheid" hadden.

Na afloop van een training heb ik nog wel altijd een wat stijve nek, ik ben dus nog niet helemaal van de klachten af. Komende vrijdag heb ik een afspraak met een manueel therapeut om hier eens verder naar te kijken.

13 opmerkingen:

  1. Mooi weekend weer, Ronald, met 2 loopjes van 20 km.
    De lente gaat er inderdaad aankomen.
    Het is een goed idee om preventief een sportfysio of sportmassage te doen om herstel te bevorderen.
    Succes en veel plezier bij de voorbereiding van de geplande (berg)loopjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Twee uitslagen van de Utrechtmarathon heb je dus al:-)
    Doe voorzichtig met die pijntjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zijn weer mooie kilometers Ronald. Goed te horen dat je weer op de weg terug bent. Noteer maar vast voor mij: 3.21.54 vandaag in Utrecht. Veel loopplezier

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een verhaal van Henk, om daar even achter te komen in je eentje op het strand.

    Jij succes met herstel, weer lkr gelopen lees ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg sterk bezig weeral en inderdaat hou pijntjes weg of minstens in het oog! En proficiat met je nieuwe tittel man van het marathonnieuws. Run For Fun!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toch mooi 2x20 gelopen; en heerlijk is dat als je de natuur voor jezelf alleen hebt!
    Wat staat er op je programma voor berglopen?
    Hoop voor je dat je pijntjes snel wegtrekken.
    En voor mij mag je noteren: 3:21:58 in Utrecht (slechts 4 sec. netto achter Kees)
    gr, Ruud

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ga je wel naar de ZZM? Zag je nl. op de startlijst staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb vandaag over zo'n bladerpad gefietst. Resultaat: steenkoude handen ;-(
    Succes bij de manueel therapeut!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is een mooie training, en het lopen gaat dus weer de goede kant op. Nu nog de nekklachten kwijtraken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Inderdaad lastig die bladeren op de paden en een mooie herfstloop.
    Groet rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk zo'n herfstloop enja daar hoort regen bij. Fijn dat lopen weer lekker gaat.

    BeantwoordenVerwijderen