zaterdag 27 november 2010

De laatste Zuiderzeemarathon

Van 2010-11-27

Bij een traditie van inmiddels 6 jaar hoort natuurlijk ook dat ik weer samen met naamgenoot Ronald (Moska) op pad ga naar Zwolle. Gezellig om weer wat bij te kletsen in de auto en voordat ik het weet zijn we in Zwolle. Er ligt een dun laagje motsneeuw op straat en op de baan maar het is niet glad. Wel koud! Er zal een matig oostenwindje zijn vandaag met een temperatuur van net boven de 0.

Van 2010-11-27

Ontzettend veel bekenden vandaag, je komt gewoon tijd tekort om met iedereen een praatje te maken. Ook Rinus is toch maar op komen dagen na z'n fenomenale PR op de halve marathon. Verder ga ik niet proberen alle namen te noemen, dan vergeet ik ongetwijfeld een aantal mensen.

Van 2010-11-27

Geert ook weer van de partij. Heeft geen grote ambities voor vandaag maar zal desondanks een snelle tijd lopen. Altijd fijn om hem weer even te spreken.

Van 2010-11-27

Het welbekende lijntje op het wegdek in Urk. Meer hebben we toch niet nodig?

Mo Indrissi, hier nog vrolijk maar later zal het niet zo goed meer gaan
Winters karakter
Schokland

Ik hoorde dat er bijna 100 vrijwilligers nodig zijn voor de Zuiderzeemarathon en dat ze 10 jaar lang met dezelfde mensen werken. Wat een trouw en wat jammer dat het nu de laatste keer is. Vele vrijwilligers bedank ik voor hun inzet wanneer ik langsloop.

De dame in het paars is Nynke van der Kooij die me een tijd terug adviseerde m.b.t. mijn maagproblemen (sportdietist). Ik neem nog steeds hetzelfde mengsel mee tijdens een marathon dat ze destijds voor mij samenstelde.

Ronald Moska inmiddels bijgehaald.
Ramspol. Er wordt hier aan een nieuwe brug gewerkt.
Ondanks het grijze weer toch ook wel mooie plaatjes...
Dwars door IJsselmuiden, speciaal afgezet parcours voor ons! Maar geen publiek....
Van 2010-11-27

Een medeloper die me inhaalt herkent me als de fotograferende loper en biedt aan me op de foto te zetten. Dat aanbod sla ik natuurlijk niet af! We zijn hier al bij km 38 en ik moet zeggen dat het vandaag best wel goed gaat. Een eerder licht opkomende misselijkheid is inmiddels weer verdwenen dus ik kan wel weer iets harder lopen.

De verlossende brug, nog maar 600 meter
Van 2010-11-27

Uiteraard weer een finishfoto. Ik verwachtte tussen de 3:45 en 4:00 en dat is ook uitgekomen. Na een heerlijke warme douche, een kop warme erwtensoep en een blikje cola ben ik al weer helemaal opgeknapt. In de kantine is het nog een poos gezellig en spreek ik ook nu weer vele bekenden. Speciaal noem ik natuurlijk nog wel Jannet die ik nu voor de eerste keer zie na haar succesvol gelopen Spartathlon. Iedereen wil met haar op de foto ;-)

Foto van Jos, waarvoor dank!

Tja, en dit was dan de laatste Zuiderzeemarathon (snif). Volgens de organisatie is er onder andere te veel concurrentie van andere marathons. Welnu, voor mij is dat geen concurrentie, deze is uniek in z'n soort en trekt altijd lopers. Veel lopers ook die met dezelfde instelling lopen als ik. Het enige dat ik kan bedenken als "verwijt" aan de organisatie is dat ze nu stoppen, voor de rest is het altijd perfect en met veel toewijding georganiseerd en heb ik er veel plezier aan beleefd. Chapeau!

Misschien volgend jaar zelf een groepsloop organiseren?

Voor alle foto's: Klik

20 opmerkingen:

  1. Leuke loop zo te lezen en zien. Doet me denken aan de Null-lauf, inclusief die toren. Volgend keer maar wel omhoog?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb geklikkerdeklikt....en ben stikjaloers! Mooi loopje, moet hem toch maar eens gaan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. WOW ! Aan de foto's te zien niet het makkelijkste parcours. Goed gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schitterende trail, fijn te lezen dat het zo goed ging met lopen (en drinken). Mooi verslag met foto's om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lijkt inderdaad een heel mooie trail, gezien ook de foto's. En lekker relaxed gelopen; het gaat blijkbaar weer helemaal goed met je! Mooi toch.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een hel mooie trail en je hebt er een leuke foto reportage van gemaakt.

    groet Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie geschreven Ronald en je hebt er een mooie reportage van gemaakt met mooie loop foto's.
    Inderdaad jammer, maar wie weet ooit?.

    Fijn je gezien en gesproken te hebben en tot de volgende loop.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik lees op de website " in deze vorm" In mijn ogen is dat een lichtpuntje dat deze Marathon in een andere vorm nog wel weer eens terugkomt. Mooi verhaal weer

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie fotorepotage. Je hebt nu al bijna evenveel hele als halve M's gelopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die concurrentie van andere marathons snap ik niet helemaal. Zoveel marathons zijn er niet in november volgens mij? En de meeste mensen die in november lopen zijn de 'veellopers'.
    Leuk je weer gezien te hebben. En grappig, die foto van Jos die aan het fotograferen is.
    En nu? Spijkenisse?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie foto's jammer dat dit de laatste editie was, en dat het nu over is met deze loop.

    groet Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Blijft een geweldige marathon, vind het ook erg jammer. Volgend jaar met een groep lopen lijkt me helemaal gezellig, anders zien wij elkaar ook nooit meer;-). En klopt altijd tijd tekort om met iedereen bij te kletsen.

    Leuk verslag, goed gelopen en ga wat foto's lenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk verslag en mooie foto's. Leuk je even gesproken te hebben.

    Groet Mo

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi verslag Ronald en nu weet ik wie de man achter de Bergloper is. Sorry dat ik me niet voorgesteld hebt in Zwolle.
    Maar het was een mooie marathon in een mooie polderrijke omgeving. Heb nog wel een plaatje geleased!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Ronald, volgens mij kwam ik je afgelopen tijd 2x keer per jaar tegen, bij de DFW en de ZZM. Dat wordt dus nu gehalveerd ...
    Mooi verslag weer, ik lees het met plezier!

    groeten, Mark

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een eind aan een tijdperk, de ZZM. Ik heb het nooit meegemaakt; dus in de vorm van een groepsloop, lijkt mij erg leuk.
    Je hebt hem trouwens schijnbaar moeiteloos gelopen.
    gr, Ruud

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Bijzonder knusse en leuke marathon, heel jammer dat hij stopt. Je hebt er in ieder geval goede herinneringen aan die neemt niemand je af.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. mooi verslag van de laatste ZZM Ronald. Jammer dat hij nooit meer terugkomt... 1 marathon op mijn 'must-run-before-I-die' lijstje die niet meer gaat lukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. helaas dat de null niet doorgaat.Het is ook wel heel erg glad, xc3xb3xc3xb3k in het bos.

    BeantwoordenVerwijderen