zondag 18 maart 2012

Bretaye in de winter

Van Bretaye winter 2012
De wekker gaat om 04:15 uur. Samen met m'n schoonmoeder vertrek ik om 05:00 uur naar Zwitserland. Zij gaat naar haar schoonzus die vlak bij het chalet woont waar ik een weekje zal vertoeven om wat te skien. De reis verloopt erg voorspoedig en al om 13:00 uur zet ik schoonmoeder Henny voor het appartement in Clarens af, bij tante Lies.
Ik rijd door naar Villars-sur-Ollon, de weg is helemaal schoon. Hier moet ik de auto parkeren omdat Bretaye in de winter niet bereikbaar is met de auto en ik dus met het tandradtreintje naar boven moet. Het kost me wat moeite om de garage te vinden die speciaal voor de chaletgangers is afgehuurd. Maar na 3 kwartier en her en der navragen in steenkolenfrans is het me toch gelukt.
Het treintje vertrekt al snel en is ook veel sneller boven dan afgelopen augustus met de auto. Ik was toen met Eveline voor een wandelweekje in Bretaye. Het stuk lopen naar het chalet is zwaarder dan ik dacht met al die spullen bij me voor de hele week.
Zo, nu ff chillen. Houtblokken pakken, vuurtje stoken, beentjes omhoog, ouderwetse CD'tjes draaien. Eens kijken of morgen het weer wil meewerken om een beetje te skien. Er is sneeuw voorspeld, net als dat het nu doet. Maar na maandag mooi weer.
Hoe Bretaye er nu in de winter echt uitziet? To be continued....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten