donderdag 22 maart 2012

Glacier 3000

Van Bretaye winter 2012
Om 09:45 uur vertrek ik met Marcel Bonzon richting Les Diablerets. We zouden samen gaan skien maar al snel komt ook de skileraar in hem naar boven. Ik moet vooral volgen en af en toe corrigeert hij me wat. Goedkope skiles zo! En het helpt wel, aan het eind van de dag heeft hij vooruitgang gezien. Mooi meegenomen.
Het is wel een dag van veel reizen. Vanaf Diablerets moeten we met de bus naar Col de Pillon waar we eerst met een grote gondel naar 2500m gaan en vervolgens met een tweede gondel naar 3000m. Maar dan heb je ook wat: één grote sneeuwvlakte. Door de lagere temperatuur is de sneeuw hier van veel betere kwaliteit.
De pistes hierboven zijn hoofdzakelijk blauw dus vindt Marcel dat ik maar eens naast de piste door het tiefschnee moet proberen te skien. Heb ik nog nooit gedaan. Toch leuk om eens te doen maar wel zwaar. We doen alle pistes boven een keer en na wat gegeten te hebben gaan we richting de zwarte piste. Het begin is nogal lastig: steil, smal, storm, opstuivend sneeuw. Maar ik kom er heelhuids vanaf :) Daarna is het een mooie piste die afdaalt naar 2000m. Daar nog een keer met de stoeltjeslift naar 2500m terug en nog een lange rode piste genomen.
Met de onderste gondel en de bus keren we weer terug naar Diablerets. Nu ben ik de hele week nog niet gevallen en laat ik nu bij een kinderliftje pootje gelicht worden....
Om 15:30 uur zijn we weer terug in Bretaye. Marcel daalt nog verder af naar Villars en daarom nemen we, nadat ik hem hartelijk bedankt heb, weer afscheid. Misschien dat ik morgen weer naar de gletsjer ga maar dan wat vroeger.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten