dinsdag 20 maart 2012

Winter? Nee, lente in Bretaye!

Van Bretaye winter 2012
Nadat ik gisteren hoofdzakelijk in mist en sneeuwval heb geskied lijkt het vandaag wel lente. Zonovergoten sneeuwhellingen en temperaturen oplopend boven de nul in de loop van de dag.
Als eerste ga ik met de stoeltjeslift de Petit Chamossaire op omdat die piste gisteren gesloten was. Ik kom er al snel achter dat mijn skivaardigheden voor ongeprepareerde pisten niet toereikend zijn, maar ik blijf overeind.
Dan maar eens naar beneden naar Villars, ik vermoed dat afdalen naar Villars de komende dagen niet meer mogelijk is wanneer ik de weersvoorspellingen zie (> 10 graden in Villars). Op een gegeven moment ski ik helemaal alleen en ik kom er al snel achter waarom. De piste eindigt plots bij een weg. Dat wordt lopen naar het station..... En dan merk je hoe warm het is in de zon.
De rest van de dag blijf ik hogerop. 's Middags daal ik nog wel even af naar Les Diablerets waar het ook al flink dooit. De laatste meters is het één en al drap.
Tussen de middag is het heerlijk toeven voor het chalet in de zon. Vanaf een uur of 4 wordt het ineens veel rustiger, iedereen keert dat terug naar Villars en ik blijf heerlijk achter in de rust van Bretaye. Alleen een paar pistebullies die af en toe langs komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten