zaterdag 16 november 2013

Norderpad te Putten (Klompenpad)

Van 2013-11-16 Norderpad
Vandaag weer een klompenpad: het Norderpad, aan de westkant van Putten. Als startpunt kies ik een parkeerplaats aan de Handelsweg. Ik kijk altijd even goed of ik ergens mag parkeren en hier vind ik geen enkel verbod of privé aanduiding.
Wanneer ik wegloop hoor ik ineens een stevig tikken op een raam. Ik kijk om en zie een man vanachter een raam heftig gebaren. Wat bedoelt 'ie? Hij kijkt wel mijn richting uit maar lijkt ook op de auto te wijzen. Ik maak een vragend gebaar en loop maar weer naar de auto terug. Dan komt de man met grote passen naar buiten zetten en lijkt op een confrontatie uit te zijn. Hij zegt opgewonden dat ik hier niet mag parkeren, dit is privé terrein. "Hoe kan ik dat weten" vraag ik, "ik zie nergens een bordje staan, niet bij de ingang van de weg en niet bij de parkeerplaatsen zelf". "Maar toch is het privé terrein, je moet je auto hier weg halen" zegt hij. Ik sta een beetje perplex en vraag of zijn reactie niet wat overtrokken is. Blijkbaar beseft hij nu ook een beetje dat hij wat te ver is gegaan en merkt op dat ik het netjes had moeten vragen....... Ja, ja, lastig wanneer je denkt dat het een openbare parkeerplaats is. "Wordt het hier straks druk dan?" vraag ik uitdagend. Nee dat niet.....
Ik stap in mijn auto en parkeer 'm tegenover het pand langs de rand van de weg en zwaai nog even naar hem. Ik denk dat er binnenkort bordjes bij de parkeerplaatsen staan. Het gaat trouwens om een medewerker van Mol Fresh Food.

Van 2013-11-16 Norderpad
Zoals gebruikelijk wordt het pad dat ik ga volgend weer goed aangegeven met stickers met klompjes en vaak ook pijltjes er op. Met hardlopen moet je dan wel even goed kijken en er vlak langs lopen.

Van 2013-11-16 Norderpad
De eerste keer het spoor over tussen Zwolle en Amersfoort.

Van 2013-11-16 Norderpad
Waterval de Vanenburg. Ziet er wel vervallen uit.

Van 2013-11-16 Norderpad
Kunst langs de route.

Van 2013-11-16 Norderpad
Vanenburg.

Van 2013-11-16 Norderpad
Langs de rand van het terrein van Vanenburg over een drassig en zompig stuk.

Van 2013-11-16 Norderpad
Af en toe een prachtig doorkijkje.

Van 2013-11-16 Norderpad
Ook al is het nogal mistig, dit heeft toch ook echt wel wat. De wereld wordt zoveel kleiner.

Van 2013-11-16 Norderpad
Er is nog steeds veel kleur in het bos maar er liggen nu wel meer bladeren op de grond dan er nog aan de bomen hangen.

Van 2013-11-16 Norderpad
Via het Volenbekervoetpad (een historisch kerkpad) weer naar Putten waar ik via de Putterbrink een stukje afsnijd omdat ik geen zin heb het centrum van Putten in te gaan. Na ruim een uur (10,5 km) ben ik weer terug bij de auto. Dit klompenpad is zeker de moeite waard maar staat niet in mijn Top 5 lijstje van klompenpaden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten