zaterdag 2 november 2013

Ontmoeting met een Engel

Van 2013-11-02 Terletse veld
Vanmorgen ben ik weer aan de beurt om Jiska en Daphne naar turnen te brengen in Arnhem (Cios). Terwijl zij lekker bezig zijn rijd ik richting Terlet om vanaf daar een rondje over de Veluwezoom te lopen. Dit keer maar eens richting de Loenermark. Ik loop hier langs het Hessengat, een waterplak gelegen aan een oude handels route. Toen een drinkplaats voor de paarden en nu een drinkplaats voor het wild.

Van 2013-11-02 Terletse veld
Een heel stuk loop ik op de grens van de Loenermark en de Veluwezoom, beide prachtige natuurgebieden. Er zijn maar weinig mensen op de been, tot nu toe alleen een Schotse Hooglander tegengekomen.

 
Op de laatste kilometers kom ik ineens wel wat lopers en fietsers tegen. Door één word ik aangesproken: Hé, Bergloper. Ik herken hem niet direct. Dan legt hij uit dat we elkaar ontmoet hebben in de zomervakantie van 2012 bij een bergloopje in Kotschach-Mauthen. Wij waren toen allebei in Karinthie op vakantie. Robert Engel is zijn naam.

Dat doet me er aan herinneren dat het al weer lang geleden is dat ik een wedstrijdje liep. De vreemde klachten aan mijn benen verhinderen me helaas daaraan mee te doen. Maar ik blijf wel lekker joggen en banjeren door de natuur, dat wil ik niet missen.

1 opmerking: