maandag 24 maart 2014

Pfaffenberg

Het is maandag 24 maart. Gisteren zijn we aangekomen in Obervellach en ondanks de blauwe lucht gaan vandaag toch de pistes niet open vanwege de wind boven. Dan maar een rondje hardlopen vanuit ons huis, de eerste keer overigens hier.

Vanuit het huis direct een stevige klim, de weg gaat hier zo'n 12% naar boven. Wanneer ik uit de bossen kom dit prachtige uitzicht (westen). Het skigebied ligt achter de witte toppen verderop.

We hebben in ons huis goed bereik met de mobiele telefoon, je kunt wel zien waar dat door komt. Ik moet overigens wel op het asfalt blijven, de bospaden zijn nog onbegaanbaar.

Een klein stukje van de route moet ik toch even door een pak sneeuw naar beneden wandelen. Onder bij het huis is de weg weer schoon. Een man staat daar het weggetje te vegen en kijkt verbaasd naar de passerende hardloper...

Even later kruis ik het spoor weer. En je ziet het goed, hier is echt een klein stationnetje.

Een spoor door de bergen betekent ook flink wat spoorbruggen. Even verderop duikt het spoor overigens een tunnel in om bij Mallnitz weer tevoorschijn te komen.

Een afbeelding die de 4 seizoenen moet verbeelden, blijkbaar aangebracht in 1996.

Even later ben ik na 8 km weer terug bij het huis. De gelopen route:

's Middags wandelen Thirza, Lotte, Sietske en Karen dezelfde route met behulp van mijn Garmin.

1. Te voet lijkt het veiliger dan 's avonds bij laagstaande zon met de auto :)