woensdag 16 september 2015

Errekomsepad (klompenpad)

Vanuit Rotterdam-Zuid ga ik via de A15 terug naar huis. Bij Tiel-West verlaat ik de snelweg en parkeer de auto in Erichem. Hier start het Errekomsepad, een klompenpad van 13 km lengte.
 
Donkere luchten maar volgens de buienradar zou het even droog moeten blijven. Dit paadje ligt overigens bezaaid met slakken. Ik moet continu kijken waar ik loop.
 
Het pad is een afwisseling van voetpaadjes, boerenweggetjes, gras enz. Je ziet dus ook regelmatig bedrijven.
 
Het pad voert ook dwars door een wijngaard, het Betuws Wijndomein.
 
Zowaar een toiletgebouwtje op  de route. Behorend bij een park.
 
Aankomst bij Buren. Een zeer modern gebouw.
 
De oude binnenstad van Buren.
 
Buren weer verlaten.
 
En de zon breekt nog even door. Uitzicht over het rivierenland.
 

Na 13 km in 1 uur en 16 minuten terug in Erichem.
 
Het was een leuke route voor zo tussendoor maar ik houd toch meer van onverharde wegen en paden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten