zaterdag 23 september 2017

Berg en Dal

Vandaag een route door het gebergte rond Berg en Dal, onder andere de Duivelsberg. Jiska is met een vriendin winkelen in het centrum van Nijmegen en ondertussen kan ik wel een paar uurtjes hardlopen. Ik start op een parkeerplaats aan de Oude Kleefsebaan bij de Duivelsberg.
De route heb ik van internet: Devil's Trail. Eind oktober wordt hier een wedstrijd trailrunning gehouden met afstanden van 11, 22, 33 en 42 km. Ik kies voor vandaag de 22km variant.

Rond Nijmegen was het erg mistig vanochtend maar gelukkig trekt die snel op.

Bijzonder dat deze prachtige paddenstoel nog zo mooi intact is zo vlak naast het pad.

Binnenwatertje...

In de 2e wereldoorlog waren er in dit gebied veel noodhospitalen.


Ik zie groen en geel

Voetbalveld lijkt niet echt meer in gebruik.

De Nijmeegsebaan oversteken, naar het Dekkerswald.

Het is nu best wel lekker warm geworden. De schapen genieten er ook van.

Inmiddels in het natuurgebied van de Duivelsberg gekomen.

De klim naar de top is pittig. Inmiddels is de pit er bij mij ook wel een beetje uit na bijna 20 km. Hier het uitzicht op de bossen.

Dit bord staat bij de parkeerplaats. Ik ben na ruim 21 km weer terug in netto 2 uur en 27 minuten. Gemiddeld 8,5 km/uur op dit heuvelachtige parcours met boomstronken, smalle paadjes, hoog gras enzovoort.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten