dinsdag 12 september 2017

Stoetwegenpad (klompenpad)

Dit is de gelopen route, klompenpad "Stoetwegenpad" tussen Bunnik, Odijk, Driebergen en Zeist. Het is toch altijd weer knap hoe het ze lukt in verstedelijkte gebieden een leuk klompenpad aan te leggen.

Bij de afslag Bunnik verlaat ik de A12 en parkeer de auto op een industrieterrein Rumpsterweg, bij de gemeentewerf. Na omkleden begeef ik me om ongeveer 5 uur op weg.

Al snel kom ik bij het jaagpad langs de Kromme Rijn. In februari 2010 liep ik hier met een groepje ultralopers de André's Kromme Rijn Marathon, een herdenkingsloop als eerbetoon aan ultraloper André van de Vliert die overleed in 2009. Je kunt dit pad over lange afstand volgen langs de slingerende Kromme Rijn. Destijds liepen we van Utrecht tot Cothen.

Vandaag weer mooie wolkenluchten!


Prachtige versteende paddestoelen.

Het eigenlijke beginpunt bij het pannenkoekenhuis.

Af en toe even een echt rustig stukje zoals hier.

Of zoals hier op landgoed Schoonoord.

Rondje om de akker.

Toch nog natte voeten... Tunneltje onder de spoorlijn door.

Na 10,6 km in 1 uur en 3 minuten ben ik weer terug bij de auto. Regelmatig een fotomoment genomen. Leuk klompenpad maar wel vaak lawaai van het verkeer te horen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten