zaterdag 2 september 2017

Rondje om Elspeet

Rondje om Elspeet
In de afgelopen jaren al regelmatig een "rond-ommetje" gewandeld maar nog niet om Elspeet. Het leuke hiervan is dat je veel afwisseling hebt: hei, bos, boerenland.

Ik start vanaf een kleine parkeerplaats aan de weg tussen Uddel en Elspeet. Het is nu 09:30 uur. Lekker vroeg omdat ze later op de dag lokale (felle) buien voorspellen.

Direct na het begin al mooi uitzicht over de hei op het Elspeter Veld.

Boerenland rond de Kleine Kolonie.

Oorlogsmonument. Neergehaalde Lancaster op 20 februari 1944. 7 mannen lieten het leven.

De Elspeetse Hei. Nog veel kleur maar het begint wel weer bruinig te worden.

Aan het werk bij de bijenkasten. Een tweetal voorbijgangers onbeschermd... Ik blijf altijd maar een eind uit de buurt.

Het is hier echt prachtig!

Weer stevig doorgelopen. 7,56 km in precies een uur..

Na een zware beklimming op de top van de Liesberg (41,3 m) aangekomen. Pffff.

Zo langzamerhand komen er meer wolken. Ik ben nu de weg tussen Elspeet en Nunspeet overgestoken en kom zo op het oostelijke deel van de Elspeetse Hei.


Aankomst Noorderheide. Nu vooral nog door het bos wandelen.

Op mijn Garmin kan ik zien dat er achter een wal plassen liggen. Ik ga maar even kijken en wordt verrast door de schoonheid!

Na 20,5 km ben ik weer terug bij de auto in netto 2 uur en 47 minuten, gemiddeld 7,4 km/uur. Inmiddels verschijnen er steeds meer donkere wolken.

Alle foto's: klik hier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten