zaterdag 24 maart 2007

Krijg de kriebels

Het valt me zwaar om geen lange duurlopen te doen. Ik begin de kriebels te krijgen nu ik niet meer lekker over de hei kan draven. Een weekje rust na een marathon is normaal maar nu ik 2 weken verder ben en het weer mooier wordt begint het echt te kriebelen.

Gisteren een korte training van 6km gedaan zoals de sportfysio had geadviseerd. Aangezien hij ook had aangegeven dat het ver doorbuigen van de knie beter voorkomen kan worden heb ik eens met een kleinere paslengte getraind. Je moet er dan wel goed bij na blijven denken. Tot mijn verbazing ging dat best wel goed en heb ik geen last van mijn knieen gehad. Ik heb er een 6x500/500 van gemaakt waarbij de snelle 500'tjes in ongeveer 2:10 gingen.

Ik ga morgen gewoon naar het Rondje Nederland om aan de 10km mee te doen. Uiteraard met de nodige voorzichtigheid. Maar met zulke mooie weersvooruitzichten en de vele aanwezige Chat'n'runners wil ik dat toch niet missen. En het is ook nog eens dichtbij!

5 opmerkingen:

  1. Mmm, 35-LK-XH?
    Aangeven wegens gemakzucht, lijkt me. Zowel qua uitzetten als qua meten.
    groot gelijk om deze "eer" aan je voorbij te laten gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ronald (Plenty2run)3 december 2006 om 23:55

    Je zet zo idd wel je kanttekeningen bij alle discussies over zogenaamde officieel nagemeten parcoursen.
    De man met het wieltje deed op een gegeven moment ook een folder in een groene brievenbus maar moest daarvoor wel even een stukje opzij.
    Ook zullen lopers altijd binnenbochten nemen maar in de auto zittend blijf je rechts.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat vervelend van je blessure en hopelijk snel wer beter.En inderdaad het voorjaar komt er aan en dan wil je wel.
    Veel sucses bij de 10km.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Is hier iemand spontaan de principes van ChiRunning aan het (her)ontdekken?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha, ha. Het is nog erger: bij de kortere paslengte ben ik ook nog wat meer naar voren gaan hangen, schijnt ook bij Chirunning te horen.

    BeantwoordenVerwijderen