zondag 25 maart 2007

Rondje Nederland


De eerste keer toen ik dat hoorde dacht ik aan xc3xa9xc3xa9n of andere extreme ultraloop. Blijkt het een hardloopwedstrijd door het Open Lucht Museum te zijn.
Ik had 'm al lang op m'n planning staan, leek me erg leuk om een keer bij te zijn. De afstand is niet zo lang, maximaal 10km.
Precies op de eerste mooie dag van dit jaar vindt dit evenement plaats. Temidden van "gewone" bezoekers wordt er een wedstrijd georganiseerd, dit jaar al 1700 lopers heb ik vernomen.
Bij aankomst blijkt er geen kleedgelegenheid te zijn dus doe ik dat maar gewoon lekker buiten in het zonnetje. De 5km vindt een uur eerder plaats dus heb ik even de tijd om naar de finish te kijken, wat een snelheid zoals de eersten binnenkomen (16:40 o.i.d.)!
Ik ga lekker rustig warmlopen om te kijken hoe m'n knie het houdt. Ik ontdek dan direct dat het geen gemakkelijk parcours zal zijn met al die heuveltjes. Maar ach, een PR was ik ook niet van plan te lopen. Bij de start is het wat druk maar dat weerhoudt mij er van te snel te starten. De eerste 3 km's gaan precies in 4:15 maar dan komt de lange heuvel (4:39 en 4:36). Naar de finish weer naar beneden. Halverwege dus op 21:58.
De tweede ronde gaat minder snel, te weinig adem. Cornxc3xa9, ook een Chat'n'Runner gaat mij ergens bij 8km voorbij. Even denk ik nog te kunnen aanhaken maar dat lukt niet. Dan maar het vizier op Floor die al een tijdje een stuk voor me loopt maar steeds dichterbij komt, vooral heuvel op. Valk voor de laatste 300 xc3xa1 400m voor de finish ben ik tot op 10m genaderd maar dan gaat het weer berg af. Daar durf ik met mijn knie niet voluit te gaan en zodoende loopt Floor weer uit. Mijn eindtijd is 45:06.
Na afloop nog met een behoorlijke groep CnR'ers (Dick, Anja, Floor, Jannemien, Manon, Cornxc3xa9, Gisella, Maarten) nagebabbeld en wat gedronken. Weer een leuke wedstrijd geweest!
Tijdens de wedstrijd en tot nu toe voel ik weinig aan m'n knie. Het lijkt er op dat de verminderde trainingsarbeid z'n vruchten afwerpt. Eerst maar eens kijken hoe de knie morgen voelt.

1 opmerking:

  1. is wel een nette tijd voor dat parcours, ronald!
    doe 't rustig aan met die knie, maar dat had ik geloof ik al eens geschreven ;-)

    grt, dries

    BeantwoordenVerwijderen