zaterdag 15 december 2007

Negatieve split

Afgelopen week niet aan trainen toegekomen door drukte op het werk. Aangezien ik vanmiddag met m'n dochter mee zou gaan naar een gymwedstrijd ben ik vanmorgen bij het krieken van de dag vertrokken voor een duurloop. Ik ben van plan de komende weken de lange duurlopen langzamer te lopen dan gebruikelijk om zo m'n hartslag naar beneden te krijgen.
Het is behoorlijk koud dus voor het eerst weer met een muts op gelopen. Tempo steeds op zo'n 5:45/km gehouden. Het is erg rustig op de weg en op de fietspaden rond het Lunterse bos kom ik alleen maar een enkele hardloper tegen. Heerlijk om zo een beetje alleen op de wereld te zijn.
Door het langzame tempo besef ik dat ik niet om 10:00 uur thuis zal zijn, de tijd die ik m'n dochter had doorgegeven. Ik ga dan ongemerkt toch wat sneller lopen, zeker nadat ik de Goudsberg afdaal. Na 2 uur en 6 minuten kom ik weer thuis en heb dan een afstand van 22,4 km afgelegd. Ik voel niet veel van de marathoninspanning van vorige week.

Het gebeurt me vrijwel nooit, maar ik heb nu een negatieve split gelopen. Maar ja, da's maar in een training. Zou leuk zijn om dit eens in een wedstrijd te doen.

9 opmerkingen:

  1. Mooie foto's in een prachtige omgeving.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent je echt tot een fotoloper aan het ontwikkelen. Leuk om te zien. Kwamen er nog veteranen uit de lucht vallen? Gisteren zag ik - in het kader van de herdenking van de Ginkelse heide - bij Schiphol nog een Dakota vliegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie tijd op de halve marathon en toppie hoor.
    En mooie foto's van de loop omgeving.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi fotoverslag van een training! Afgelopen zaterdag ook als daventriaan in Hattem gelopen.
    Tja zo'n drinkbelthouder,dat zijn de leuke prijzen.

    groet albert

    BeantwoordenVerwijderen
  5. is me ook goed bevallen, 's morgens vroeg erop uit. in het donker weg, de zon zien opkomen, heerlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi gelopen !


    ps: kom je ook stemmen op het WMK ? Thanx.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Knap getraind Ronald en tijdens een marathon zal het heus wel eens gebeuren om een negative split te maken!.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Ronald

    heb je weblog gelinkt op mijn web-log!

    Groet Cornxc3xa9

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik doe dat bij duurlopen vrijwel altijd, tweede helft ietsje sneller, maar bij wedstrijden is het toch een ander verhaal ;-)

    BeantwoordenVerwijderen