zaterdag 29 december 2007

Zillerpromenade



Vandaag een rustdag v.w.b. het skien maar niet ten aanzien van het hardlopen. Op de kaart en via internet ontdekt dat er een Zillerpromenade is die vanaf Kaltenbach tot aan Mayrhofen loopt, en grotendeels langs beide oevers.
Vanuit onze Ferienwohnung richting de Ziller gelopen (ja, ja, via de Zillerweg) en gelukkig ontdekte ik al snel een bruggetje.
Voor de zekerheid m'n trailschoenen aangetrokken omdat die warmer zijn en meer grip hebben op gladde ondergrond.


Waar vind je nog dit soort stationnetjes: een gebouwtje, een bordje en een bankje. En natuurlijk een paar wachtende treinreizigers, lekker in het winterzonnetje.


Elk dorpje heeft z'n kerkje. Maar ook veel appartementsgebouwen en -huizen. Maar veel in de kenmerkende Tiroolse stijl.


Techniek spreekt mij altijd aan, naast de moderne bruggen ook nog een oude vakwerkbrug voor het spoor.
Tijdens mijn studie in Delft (Civiele Techniek) hebben we dit soort bruggetjes ook wel eens in het klein gemaakt om gevoel te krijgen bij sterkte, doorbuiging en dimensioneren.


Aankomst bij Zell am Ziller. Hier zijn we 2 jaar geleden op wintersport geweest. Toen was het hele dal wit en het komt nu dan ook heel anders over op me.
Overigens is een groot nadeel in dit soort gebieden dat wanneer er weinig tot geen wind is alle rook blijft hangen en dat vind ik geen prettige condities bij het hardlopen.


Nog net op tijd kan ik m'n camera pakken om deze stoomlocomotief op de plaat te zetten. Deze locomotief rijdt nog geregeld over de Zillertalbahn als toeristische trekpleister maar doet dan ook gewoon mee in de dienstregeling.


Bij Bahnhof Ramsau-Hippach heb ik er een uur op zitten en ga ik over de brug over de Ziller om aan de andere oever weer terug te gaan.




Zell Am Ziller vanuit een andere hoek. De Ziller is in deze tijd van het jaar erg rustig.
In 1 uur en 57 minuten ben ik weer terug en heb dan 21,2 km afgelegd. Aangezien ik op de heenweg stroomopwaarts liep (dus ook bergopwaarts) heb ik een negatieve split gelopen.
Heerlijk gelopen zomaar op een winterse dag in Oostenrijk!

13 opmerkingen:

  1. Veel plezier met de voorpret (lees: maken van en dromen over het aanvalsplan). Napoleon's strijdplannen vielen in zijn tijd al op door snelheid en flexibiliteit. Zijn infanteriesoldaten moeten hebben geklaagd: "Napoleon heeft een nieuwe vorm van oorlogvoeren uitgevonden. Hij voert oorlog met onze voeten in plaats van met onze bajonetten.". Als jij op dezelfde manier jouw voeten inzet, dan kan jouw slag tegen Oostenrijk zeker niet uitlopen op een Waterloo.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En als het ook maar geen WaterlooP wordt.
    Voorpret zeker maar spanning begint ook wel te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zou zelf gaan voor optie 2. Herstel tijdens het bergopwandelen valt meestal tegen.

    En verder niet onbelangrijk goed eten en drinken, zeker op de zaterdag.

    Veel succes en veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha, ha, mooie medailles heeft die kerel!
    gewoon miezen voor strategie 3: rustig aan, alleen in de tweede helft op dag 3 alles geven. geniet maar lekker van de omgeving, PR's tellen hier toch niet.

    PS Je gaat toch niet die marathon in je gloednieuwe schoenen lopen?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi pap!
    Wat goed! Een nieuw PR!! Ik ben trots op je:-)
    Het is al bijna zover, wanneer vertrek je? Ik volg je weblog, hoor, ik ben veel te nieuwsgierig (en een klein beetje jaloers) naar jouw nieuwe Oostenrijk-avontuur.
    Ik kan je geen tips geven over snelheid en dat soort dingen, maar mijn tip is: geniet ervan! Maar dat was je geloof ik al van plan:-)
    Je moet trouwens ook even mijn aller-allernieuwste weblogbericht bekijken...
    Groetjes Eef

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zoals EEf al schreef, lekker genieten en ga er voor.
    En petje af als je het kan, zwaar hoor.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk. Er komen allerlei vakantieherinneringen bij me naar boven. Met ons gezin hebben we een jaar of vijf geleden van Mayrhofen naar Hintertux gewandeld. Van het ene hotel naar het andere in vijf dagen. Een erg leuke vakantie was dat.
    Zo te zien vermaak jij je ook erg goed. Veel plezier daar en een mooie jaarwisseling.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De allerbeste wensen voor 2008 ; maak er een mooi en sportief jaar van. Alle gezondheid en geluk gewenst !!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig daar zeg en geniet ervan.
    De beste wensen en een sportief 2008!
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De allerbeste wensen voor 2008, geniet van het lopen (zoals je altijd doet ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat je in 2008 de 3u30 grens moge slechten! Proost! (En dat het anders toch gewoon een leuk, gezond en sportief loop en -blogjaar wordt!)
    O ja, en samen lopen in Wallis begin augustus!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ronald en familie,

    de allerbeste wensen voor het jaar 2008 en we komen elkaar dit jaar vast nog wel een keer weer tegen.

    groeten Geert

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Ronald

    Ik zou bijna vergeten zijn je site te bezoeken. Aller eerst de beste wensen voor 2008 en dat het een goed loopjaar mag worden. Prachtig al die beelden van je vakantie om jaloers op te worden, Maar geef me toch maar de warmte in de zomer.
    groeten uit Deventer
    Hans

    BeantwoordenVerwijderen