zondag 30 november 2008

Waterig en grijs

Zaterdag

Van Trainingen 29-30 nov 2008

Met Jiska en Thirza begeef ik me weer op weg naar Beekbergen. Het turn-wedstrijd-seizoen is weer begonnen. Jiska is zich al maandenlang aan het voorbereiden, o.a. m.b.v. een DVD voor haar vloeroefening. Hoe vaak ik de muziek al niet gehoord heb.... Ik zet Jiska en Thirza bij de ingang af en ga snel nog even een uurtje hardlopen zodat ik weer op tijd terug ben voor haar oefeningen.

Van Trainingen 29-30 nov 2008

Ik volg een heel mooi pad door het Loenense bos langs een beekje waarin verschillende trappen zijn aangebracht zodat er kleine watervalletjes ontstaan, de Loenense watervallen. Alsof er al niet genoeg water gevallen is.... Na 6 km keer ik weer terug langs hetzelfde pad en kom de groep hardlopers tegen die ik op de heenweg al inhaalde, verder is het erg rustig in het bos.

Jiska doet haar oefeningen erg goed, de vloeroefening is haar specialiteit. Geweldig om te zien hoe ze zo enthousiast bezig is. Ze valt niet in de prijzen maar achteraf blijkt dat het maar niks scheelde, ze werd 4e van de 18. In januari de tweede wedstrijd van de 1e ronde in Nijmegen en waarschijnlijk mag ze dan daarna weer verder naar de volgende ronde.

Zondag

Van Trainingen 29-30 nov 2008

Vandaag is het wel erg slecht weer. Koud, grijs, regen, sneeuw. Toch wil ik nog een duurloop doen. Maar vanwege het weer kies ik een route van 19km. Geen hond op de weg te zien (wel te horen trouwens).

Van Trainingen 29-30 nov 2008

Ik ontwijk heel wat plassen via op hink-stap-sprong lijkende bewegingen maar soms moet ik toch ook noodgedwongen door de blubber glibberen. Op sommige stukken zuigt de modder zo hard dat het moeilijk is om het tempo vast te houden. Na 19km ben ik blij weer thuis te zijn zodat ik weer kan opwarmen.

Op hardloopnieuws zie ik dat de column van Henk van Duuren is geplaatst over het samen oplopen met Claudia bij de Zuiderzeemarathon. Leuk geschreven, Claudia is blijkbaar zeer geconcentreerd met haar race bezig geweest. Ik weet niet of ik dat nog zou kunnen, ik zie toch nog teveel om me heen gebeuren.

10 opmerkingen:

  1. Prachtige route Ronald. Heel verstandig om te stoppen voordat het te zwaar gaat worden: zo hou je de lol er in en kun je nagenieten van een mooi loopje met heel fraaie foto's.
    Groeten van Hans
    (C&R/Colimacon)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is nog eens een mooie marathon om te lopen!!.
    Mooie omgeving en handig om zo te doen.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik loop sinds kort ook van huis naar mijn werk vv, maar dat is niet zo lang.
    (Fiets)route's zijn ook te maken via
    http://www.fietsersbond.nl/fietsrouteplanner/

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Is dit niet een beetje kort traininkje voor je? Ik had toch minstens 33,33 km van je verwacht:-)
    (Ja, ik heb vanmiddag een straftraining gedaan in de regen en sneeuw. Maar eigenlijk was dat niet nodig, ik heb nog steeds een winterslaapperiode tot eind december). Grrrrr.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk die rust langs de wegen en fietspaden, toch lekker dat je dochters elders een wedstrijd hebben, zo loop je nog eens op een andere terrein.

    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Had ik ook aan moeten denken, Ronald. Mijn dochter was daar ook. Ze turnde zelf niet mee, dus ik had daar heel lang kunnen lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed idee om zo te lopen in een andere omgeving en toch de turnwedstrijd te zien. In januari de Zevenheuvelenweg of het Reichswald of Berg en Dal of ...?
    Er bestaat trouwens een leuk boekje: Het Favoriete Rondje, in de omgeving van Nijmegen. Zie www.roelants.nl.
    ISBN-nummer: 978 90 7424 112 0. De opbrengst van het boekje gaat naar de www.Local-Heroes.nl stichting.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. weer lekkere rondjes zo vlak na de ZZM. Goed gedaan naamgenoot

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Makkelijk om dit te combineren met lopen. En idd leuk stukje van Henk, we begrepen elkaar goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Inderdaad kan Claudia constant lopen en al een paar keer met haar een stuk opgelopen tijdens een marathon, alleen is ze nu veelste snel voor mij ;-).
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen