woensdag 14 januari 2009

Bovenop

Het valt gelukkig allemaal erg mee. Na afgelopen zaterdag onderuit te zijn gegaan ben ik er al snel weer bovenop. De linkerknie voelde maandag al een stuk beter en ik heb inmiddels al weer 2x getraind. Gisterochtend om 05:00 uur een intervalachtige 12km en vanmorgen, wederom om 05:00 uur, een wisselduurloopje van 13,5km. En helemaal geen last meer van de knie!

Het lopen 's morgens vroeg bevalt me goed. Ik ben een vroege vogel en heb geen enkele moeite om vroeg op te staan. Op werkdagen sta ik altijd wel tussen 05:00-06:00 op en in het weekend ben ik er ook altijd wel om 07:00 uur uit. Voor hardlopen heerlijk omdat het nog zo rustig is. Nu moet het alleen nog vroeger licht worden, ik kijk al weer uit naar de lente!

Het enige nadeel van hardlopen 's ochtends is de stramheid van de spieren. Voor een lange duurloop is dat niet zo erg, je kunt dan rustig warmdraaien. Maar voor een intensieve training is het toch wat lastiger, je hebt dan toch echt even de tijd nodig om zodanig op stoom te komen dat je ook snelle km's kunt lopen. En dan nog zijn mijn snelle km's toch nog altijd langzamer dan wanneer ik zo'n training 's middags doe. Dus alleen 's ochtends trainen is geen optie wanneer ik meer snelheid wil ontwikkelen.

Nu maar eens kijken wat ik komend weekend ga lopen...

4 opmerkingen:

  1. Goed bericht over je snelle herstel.
    Wat vroeg zeg, om 5.00 al! Is het dan niet erg koud?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed om te lezen dat je niets aan glijpartij hebt overgehouden. Vind ook lekker zo vroeg maar zo in het donker nog niet, wacht nog even op de lente.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh.. heb maar even mijn naam aangepast.. 2 x Ronald is wel een beetje overdone

    BeantwoordenVerwijderen
  4. gelukkig gaat het goed met je en heb je geen leed overgehouden aan je valpartij. Jemig, 05:00 uur is echt vroeg en ja, ken dat, 's ochtends vroeg moet je lichaam echt op gang komen.. geen tijd voor een intervaltraining.. wel heel knap dat je zo vroeg gaat lopen!

    BeantwoordenVerwijderen