zaterdag 24 januari 2009

Rondje Kootwijk met Eric

Van Rondje Kootwijk met Eric

Tussen Barneveld en Deventer ligt het prachtige natuurgebied rondom Kootwijk met heide, bos, gras, zandverstuivingen enz. Uit Barneveld kom ik zelf en uit Deventer arriveert om 09:00 bij Restaurant Kootwijkerduin, Eric de Vries. Op het trainingsprogramma van Eric staat een duurloop van 32km en ik pas me daarbij aan. Even een oude training opgezocht en omgezet naar een nieuwe route. Voornamelijk fietspad maar om te laten zien dat ik geen watje ben ook flinke stukken ongeplaveid.

Van Rondje Kootwijk met Eric

We pakken eerste een stukje van het Caitwickerzand mee, ten noorden van de A1. Een mooi recreatiegebied waar nu niemand te bekennen is. We komen vandaag trouwens zowieso vrijwel niemand tegen op enkele mountainbikers en een hondenuitlaters na. Het tempo is rustig en prima om met elkaar te praten. De km's vliegen zo voorbij.

Van Rondje Kootwijk met Eric

Dat Eric hier naar me uitkijkt waar ik toch blijf heeft alles te maken met de "pi(tt)(s)stop" die ik regelmatig moet maken. Het is een geluk dat ik hier bij wedstrijden nooit last van heb! Maar het bos rond Kootwijk vaart er wel bij...

Van Rondje Kootwijk met Eric

Ploegen door het zware zand...

Van Rondje Kootwijk met Eric

en waden door de blubber? Nee, dit weggetje hoefden we gelukkig niet in.

Ik hoorde trouwens een toepasselijk raadseltje van mijn zoon vanmorgen: wat heeft 12 letters maar geen klinkers? Antwoord: zie onderaan het bericht.

Van Rondje Kootwijk met Eric

Natuurlijk mag een bezoek aan de kathedraal niet ontbreken op zo'n rondje. Het blijft een bijzondere gewaarwording zo'n betonnen kolos in de vorm van een kathedraal midden in een natuur. Je zou het niet zeggen maar we lopen hier naar de kathedraal toe.

Tja, en waar praat je allemaal over tijdens zo'n training? Over de voorleesmiddag op 8 februari, over het trainingsweekend van Daventria, de komende midwintermarathon in Apeldoorn, onze verwachtingen aldaar, de loopplannen in 2009, de trainingsschema's van Ed van Beek, enzovoort.

Om ongeveer 12:30 zijn we terug van de 33km lange duurloop en nemen we nog even een drankje in het restaurant dat op ons na helemaal leeg is. Het was weer een mooie en gezellige duurloop zo samen met Eric. Lekker rustig om me te sparen voor de midwintermarathon volgende week.

Antwoord raadsel: zandweggetje

9 opmerkingen:

  1. Ronald, veel succes bij de Tour de Tirol. Hopenlijk zijn de omstandigheden beter dan afgelopen weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. bomen zat voor een pi(tt)stop. Lekkere duurloop met Eric. Nu lekker rustig aan doen en succes volgende week in Apeldoorn Ronald!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toch de MWM?
    Volgens mij hebben die bomen geen pittstop van jou nodig, ze zijn groen genoeg. Of is dat het effect van eerdere stops? Laat maar, ik wil het niet weten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooie tocht.
    Wil je de techniek delen hoe je routes upload naar je forerunner ?
    ALs dat ook met de 205 kan ben ik helemaal in mijn sas.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Ronald het lijkt me een beetje veel om een week voor de MWM nog zo'n lange duurloop te doen .Teminste al je een goede tijd wilt neerzetten in Apeldoorn. Wij hebben vanochtend het parcours verkend 20 km in iets minder dan 2 uur. De uitdaging houd ons in de gaten.
    nu een weekje rust tot ziens en succes in de MWM.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie omgeving om te trainen en met Eric zit dat altijd goed.
    Wie weet zie ik je tijdens Apeldoorn.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lekkere duurloop lijkt me in een mooie rustige omgeving.

    Succes en veel plezier bij de MWM.

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tip: Hardloop4daagse van Apeldoorn eind mei ; die 100km kan je makkelijk aan. Indien het niet in het schema past: Etappe 5 (zondag avond) - je hebt er al even van kunnen proeven. Tot volgende week !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gezellig om zo samen een duurloop te doen, valt genoeg te kletsen dan. Veel succes en plezier in Apeldoorn.

    BeantwoordenVerwijderen