maandag 12 januari 2009

Onderuit

Geen verslag van een lange duurloop dit weekend. Ik had vanmiddag bij het prachtige winterweer een wisselduurloop willen doen maar dit leek me toch niet verstandig. Na de marathon van vorige week heb ik afgelopen donderdag weer de eerste training van 10km opgepakt en voelde niets meer van de gevoelige hamstring. Gisteren een intensieve intervaltraining van 6x1000/1000. En dat ging niet helemaal goed...

Ik loop mijn vaste traject van huis naar de Lunterse berg en na 800m warmlopen heb ik een vast plekje om even wat te rekken en strekken. De weg zelf is mooi droog, in de berm wat opgevroren sneeuw. Ik loop aan de linkerkant van de weg maar eigenlijk vind ik dit lastig omdat tegenliggers je dan van de weg "duwen". Wanneer ik rechts loop blijven ze tenminste achter me hangen en hoef ik geen zijsprong te doen. Tot 3x toe (terwijl het helemaal niet druk is) moet ik toch even de berm in omdat de tegenligger niet z'n snelheid mindert, grrr. Maar gelukkig gaat het goed, ik ben alert.

Bovenop de Lunterse berg gaat de weg over in een zandpad en ik loop m'n 6e (3e snelle) km. Wanneer deze voorbij is ben ik dus bij m'n keerpunt en wend ik me om in m'n gedachten. Maar m'n lichaam gaat niet mee... Voordat ik het besef ga ik onderuit en kom hard terecht op m'n linkerknie en m'n rechter elleboog. Verdwaasd blijf ik even liggen en zie nu dat ik op een ijsplaat lig. Totaal niets van gezien of gemerkt bij het lopen. De knie is nogal pijnlijk maar ik sta op en probeer weer wat te bewegen. Geen pijnscheuten o.i.d. en voorzichtig loop ik de 7e km. De pijn trekt grotendeels weg zodat ik m'n training weer voortzet.

Na thuiskomst en "cooling down" keert de pijn toch wel weer terug in m'n knie en loop ik wat moeizaam. Vanmorgen was het gelukkig al weer wat minder maar ik wil toch geen risico nemen dus sla ik m'n duurloop maar even over. Het zal allemaal wel weer meevallen. Jullie zullen dus weer even een weekje moeten wachten voor nieuwe foto's ;-)

9 opmerkingen:

  1. Ronald, knap voorin gelopen !
    Dat PR komt nog wel een keer onverwacht als je wat minder snel start...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een super tijd en je bent zeker nog in vorm.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oogt inderdaad wat kaal, zo. Pech, maar kennelijk toch goed afgelopen. Wel heel blijven voor onze gezamenlijke duurloop op de 24e!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beter geen foto's dan gipsfoto's! Goed herstellen van je knie en dan volgende week hopelijk gezond weer verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Risico's moeten we gewoon vermijden en wanneer we toch onderuit gaan hopen we spoedig te herstellen: SUCCES !!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gelukkig is ijs nu weer weg. Sterkte met knie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oeffff..dat is schrikken. Blijven koelen Ronald. Sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ai dat is ff pijnlijk, gelukkig niets gebroken!!

    BeantwoordenVerwijderen