zondag 18 januari 2009

Rondje Zeumeren-Terschuur-Kallenbroek

Van Ronde Zeumeren-Terschuur-Paradijs

In het zuiden was ik al, in het oosten en het westen ook al. Maar nog nooit liep ik een lange duurloop vanaf huis naar het noorden! Dus dat moet er vanmiddag maar eens van komen. Wederom met de fietsrouteplanner voor Gelderland een mooie ronde uitgezet en als profiel "autoluw". Ongeveer 30km is de bedoeling.

Na de kerkdienst vanmorgen en koffiedrinken met onze wijkkring ga ik op pad. Precies dan wordt het droog en dat zal het ook blijven. Er staat wel behoorlijk wat wind maar dat maakt niet zoveel uit voor een lange rustige duurloop.

Van Ronde Zeumeren-Terschuur-Paradijs

Wel een bijzonder plaatje. Een badkuip midden in een plas. De koeien zullen het er om heen wel uitgetrapt hebben. Het lijkt er op dat de badkuip overstroomd is en daardoor nu op een eiland staat.

Van Ronde Zeumeren-Terschuur-Paradijs

Via Esveld loop ik onder Kootwijkerbroek door richting het noorden. Ik moet dan de weg tussen Kootwijkerbroek en Barneveld oversteken op een punt waar vaak ongelukken gebeuren. Daar kan ik nu ook live getuige van zijn. De klap heb ik niet gehoord maar het moet net gebeurd zijn. De inzittenden zijn een ouder stel en zitten nog gewoon in de auto rustig voor zich uit te kijken. Alsof ze nog niet beseffen wat er gebeurd is. Nadat ik me er van heb vergewist dat er hulp onderweg is en er voldoende mensen zijn vervolg ik mijn weg weer. Even later hoor ik de sirene's al dichterbij komen.

Van Ronde Zeumeren-Terschuur-Paradijs

Ik ga de eerste keer de A1 over. Ik loop vandaag gewoon een tempo dat ik lekker vind zonder op mijn Garmin te kijken. Die staat ook ingesteld op de routeweergave.

Van Ronde Zeumeren-Terschuur-Paradijs

Zeumeren. Nu geen mens te bekennen maar in de zomer kan het hier overbevolkt zijn met recreanten.

Van Ronde Zeumeren-Terschuur-Paradijs

Ik loop onder Voorthuizen door richting Terschuur over veelal kleine asfaltweggetjes waar weinig tot geen verkeer komt. Op de achtergrond hoor ik evenwel het geruis van het verkeer op de A1. Hier in Terschuur ga ik weer de A1 over om terug te gaan naar Barneveld via de Kallenbroekerweg.

Van Ronde Zeumeren-Terschuur-Paradijs

Een prachtig natuurgebied is het Paradijs, vooral wanneer alles weer in bloei komt. Ik loop hier een stukje door heen via wat wandelpaden en hoop hier in de lente nog weer eens terug te komen. Alle seizoenen hebben hun charme maar herfst in de winter kan mij toch niet echt bekoren...

Ik bereik nu de westelijke kant van Barneveld en moet nu nog een paar kilometer dwars door Barneveld. Na netto looptijd van 2u:39m heb ik er 29,5km op zitten, een gemiddeld tempo van 5:24 per km.

13 opmerkingen:

  1. Die 3:25 gaat zeker lukken en dit weekend een sneeuw loop zo te zien.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is echt een rechte marathon van Urk-Zwolle, laatst een heel stuk met auto gedaan. Saai, maar zou graag mee doen (ben rechte wegen wel gewend van de polder hier). Maar 2 november loop ik al op Terschelling, enja deze is 3 weken later. Volgend jaar maar inplannen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je maakt nog wat mee onderweg en een mooie duurloop.
    En waarom dacht ik altijd dat jij ook ultralopen had gelopen?, ik zie dat je wel veel berg marathons hebt gedaan, misschien daarom?.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een grauwe fotoxc2xb4s! Ook ik heb zin in het komend voorjaar. De dagen worden al wel wat langer, maar zijn nog te grijs. Wat dat betreft was de vorstperiode mooier. Nog even geduld dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een mooie lange route uitgezocht, was wel saai weer maar er was genoeg te zien. Leuk zo'n fototrip.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een autoluwe route uitzoeken en dan toch nog een ongeluk zien. Apart. Gelukkig geen gewonden.
    (60 km is niet officieel, dus zet ik hem er niet bij)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mooi tempo, mooie route, mooi kleurtje ook

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ha Ronald,
    Dus daar komt je fietsrouteplanner-suggestie vandaan. Goed ding is dat hoor, ik hoop maar dat de kaarten snel fijnmaziger worden, en ook voor Noord Holland er komen. Maarreh... de beste 'wilde' routeplanner zit in mien kop.

    De reactie van Claudia hierboven. Hilarisch. Goed gezien!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. lekker hoor zo'n lange route, met camera op pad. goed gedaan

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi zo'n route en wat een idee camera mee

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha Ronald, ik zie dat je op paden bent geweest waar ik ook wel eens loop. Misschien komen we elkaar nog eens tegen.

    BeantwoordenVerwijderen