woensdag 6 mei 2009

Foto's Trail l'Ardechois

Van Trail l'Ardechois

Ik heb nu alle foto's ge-upload naar een fotoalbum, dan krijg je een nog iets betere indruk van de trail. Hierboven een foto nog vrij aan het begin, samen met de 34km lopers. Behoorlijk druk dus, maar niet hinderlijk. Zowieso niet hinderlijk voor mij omdat ik niet voor een tijd ging maar puur voor het plezier.

Van Trail l'Ardechois

En om nog even een indruk van de zwaarte van de tocht te geven, hierboven het hoogteprofiel. Na 45km moesten we dus nog even over iets meer dan 3 km 500 meter stijgen, zowel lopend als klauterend.... Totaal aan hoogtemeters naar boven (2500m) is ook bijna gelijk aan de Graubunden Marathon waar ik aan deelgenomen heb!

Ik heb het de afgelopen dagen wel wat in de benen gevoeld dat ik wat verder ben gegaan dan de marathon. Vooral de hersteltraining afgelopen maandag ging erg moeizaam maar blijkt gisteren en vandaag wel z'n effect te hebben gehad.

Ten aanzien van mijn maagproblemen begin ik nu steeds beter te leren hoe ik die tot een minimum kan beperken ook al zal het mijn zwakke plek blijven bij de langere afstanden. Al met al heb ik bij de trail bijna 4 liter weggedronken xc3xa9n binnengehouden. Anders had ik de tocht nooit kunnen voltooien. Met name afhankelijk van de warmte stel ik nu m'n drankregime in, en wel op tijd en niet op afstand. In dit geval elke 20 minuten drinken (ca. 0.15-0.20 ltr) en dit consequent doen. Bij de 3 drankposten 2 bekers cola.

9 opmerkingen:

  1. Beetje plannen en je kan je km's weer maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Door de strakke planning toch mooi weer wat ingehaald. Stevige tempo's trouwens, net onder de 15 km/uur!
    Zeer herkenbaar, dat plannen, verschuiven en zoeken naar gaatjes in de week. Ik los dat op werkdagen vaak op door 's avonds (in het donker) te lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beter toch nog een training dan geen training.

    P.S. tot volgende week zaterdag dan loop ik ook de Galbenbergmarathon.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is af en toe passen en meten, maar een mooie training.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. strakke tijden, ronald! weinig extensief, maar vast ook erg lekker...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wow, gave foto's.. wordt nu al moe als ik naar al die klimmen kijk

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bedankt voor succes Han Kan...kan ik gebruiken...hopelijk trekken mijn medelopers me over de dijk.....thanks
    groet rob

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Ronald,

    Via via ben ik op jouw site terechtgekomen. Leuke verslagen die je maakt. Je hebt sinds Graubxc3xbcnden niet stilgezeten zie ik al wel. Met name deze trail lijkt mij ook zeer de moeite waard. Als ik tussen de regels door lees, beveel jij deze loop ook wel aan.
    Misschien lopen we elkaar nog weer eens onverwachts tegen het lijf.
    Heel veel loopplezier toegewenst op je vele tochten.
    Groeten,
    Jaap en Evelien

    BeantwoordenVerwijderen