vrijdag 24 augustus 2007

Nabeschouwing Ardechetrainingen

Tja, de vakantie in de Ardeche zit er weer op. Qua hardlopen een uitstekend gebied om te trainen. Hellingen tot aan 10% maar meestal zo rond de 5%. Prachtige natuur, uitzichten, kleine verharde weggetjes.
Voor veel lopers is de vakantie een moment om ook wat minder aan hardlopen te doen. Voor mij is het juist hxc3xa9t moment om er meer aan te doen. Ik wil graag erg actief (lichamelijk) zijn in de vakantie, wandelen en/of hardlopen.
Totaal heb ik 170km hardgelopen in 2,5 week: 14.4 / 26.2 / 14.4 / 32.0 / 14.4 / 14.4 / 36.0 / 16.8. Tweemaal 's ochtends vroeg en de rest midden op de dag. En natuurlijk ook veel hoogtemeters gemaakt wat de trainingen prettig gevarieerd maakt!
Exc3xa9n van de gevolgen van dit vele lopen (en het minder voedzaam eten, zoals stokbrood?) is dat ik de broekriem weer wat strakker aan moet trekken. Toch zo'n 3 kg afgevallen. M'n BMI is nu 21.3. Vanmiddag nog een duurloop gedaan en ik kreeg m'n drankbelt niet strak genoeg zodat 'ie in het begin streeds van m'n kont gleed. Later wanneer je wat hebt gezweten blijft de belt wel zitten.
Ik had gehoopt ook wat meer aan warmtetrainingen gewend te raken maar helaas is het regelmatig koel geweest in de Ardeche door een koude noordelijke wind. Vanmiddag had ik de laatste km's van de 23 toch weer wat moeite met de warmte (25gr).
A.s. zondagmiddag ga ik met een aantal Chat'n'Runners een training doen in de Kennemerduinen bij Haarlem onder leiding van Klaas die het gebied op z'n duimpje kent. Ik heb er zin in!

5 opmerkingen:

  1. Sander & Wesley19 juni 2007 om 16:36

    Hoezo de adrelanine begint te gieren. Ik moet nog een week wachten, maar door de gezamenlijke voorbereiding ben ik zeker even zenuwachtig. Hoop zaterdag avond te lezen dat jullie heb beiden gehaald hebben.

    Echt stoer dat je startnummer 50 voor je buurman hebt kunnen regelen.

    Drinken, eten en dan pas lopen en het gaat je lukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Doet Jonathan Wyatt eigenlijk mee??

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jonathan Wyatt doet dit keer aan de Rothorn Run mee (alleen de laatste 10km).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bert van den Top20 juni 2007 om 13:35

    Het ziet er goed uit en wij zijn erg blij met jullie sportieve prestatie!
    en wensen jullie heel veel gezondheid en doorzettingsvermogen tijdens jullie loop op de Graubxfcnden Marathon!

    Ons doel is d.m.v deze prestaie mogenlijkheden te krijgen om de kids van Bolivia te bereiken met de blijde boodschap!

    Met een vriendelijke groet
    Bert en Letta van den Top

    BeantwoordenVerwijderen