dinsdag 14 augustus 2007

Nog verder... 32km

Gisteren nog een tandje erbij. Aangezien de temperaturen overdags richting de 30 graden zijn gegaan ben ik maar vroeg opgestaan om direct bij het eerste licht te gaan lopen (06:15 uur). Parcours: 32km en 650m omhoog en omlaag.
Het nadeel van 's morgens vroeg lopen is dat het lichaam nog wat stram is en ik dus altijd rustig begin. Ook de darmen willen na een paar km wel wat gaan opspelen, dus na 8km de bosjes maar in...
Soms kan het trainen zo lekker gaan dat ik na afloop dacht: nog 10km er bij was geen probleem geweest en dat zou dan toch weer een marathon zijn geweest! Het heeft ongetwijfeld ook te maken dat ik op vakantie toch veel uitgeruster ben, ik slaap minstens 1 xc3xa1 2 uur meer dan thuis.
De eerste 10km gingen alleen maar naar boven maar niet al te steil, zo rond de 5%. Daarna over 14km dalen om dan vervolgens wel steil naar boven te gaan (10%) en tenslotte een paar km "vlak" lopen. Totaal heb ik er 3 uur en 3 minuten over gedaan. De temperatuur was zo'n 19 graden, ideaal om bij te lopen. Nu wil ik nog een duurloop van zo'n 36km doen als langste voorbereiding voor Winschoten.....

3 opmerkingen:

  1. Dit klinkt veelbelovend. Op naar Zwitserland!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tuurlijk gaat het lukken in Zwitserland! Succes ermee, het is toch een hele belevenis.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat vroeg in de ochtend lopen is ook niet mijn favoriet..En een groot stuk gelopen zeg..knap gedaan.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen