zaterdag 1 september 2007

Mijn eerste ultraloop over 7 dagen


Niet dat het mijn ambitie is om ultraloper te worden zoals Ron Teunisse. Maar de gelegenheid deed zich nu voor om aan een 50km wedstrijd mee te doen. Vorig jaar heb ik met een team van Chat'n'run aan de 10x10 estafette in Winschoten meegedaan en dat was ik dit jaar weer van plan. Je bent dan daar een hele dag en dan is alleen een 10k lopen wel wat weinig. Dus dacht ik: waarom geen 50km proberen met als doelstelling uitlopen binnen 5 uur. Het is uiteindelijk "maar" 7,805km meer dan een marathon.
Ik heb in de voorbereidingen flink wat lange rustige duurlopen tot 36km gedaan en daarbij weinig problemen ondervonden. Ik zal vooral rustig moeten starten zodat ik geen maagproblemen krijg. Daarom vandaag geoefend op een rustige start. Ik heb nu eens een keer op hartslag gelopen en deze steeds onder de 145 gehouden. Dit resulteerde in een snelheid van zo'n 5:30-5:40 per km. Het valt me op dat m'n gemiddelde hartslag de laatste tijd aan het dalen is bij trainingen en dat is gunstig.

De natuur staat er vandaag weer prachtig bij. Hier is een uitzicht op het Wekeromse zand. De hei is helemaal paars gekleurd.
Ik heb zo'n kleine 19km gelopen hetgeen zeer ontspannen ging. Heerlijk loopweer, wel een een beetje miezer maar dat voelt lekker aan.
Deze week rustig aan doen en dan volgende week naar Winschoten. Op zich zou een tijd van 4u:30m haalbaar moeten zijn maar ik ga niet forceren!

8 opmerkingen:

  1. hoi ronald,

    weet niet of je dit voor de start nog leest, maareh...
    heel veel succes, 't wordt vast een topprestatie!
    ben nu al benieuwd naar de ervaringen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ronald, succes met je 50 kilometer wedstrijd. Ik vind het een hele knappe prestatie. Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Succes. Zo ver is het helemaal niet :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Afgelopen weekend was Rondje Voorne maar Winschoten lijkt me ook erg mooi. Heel veel succes !!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Afgelopen weekend was Rondje Voorne maar Winschoten lijkt me ook erg mooi. Heel veel succes !!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een mooie vooruitzicht en de naam Ultraloper klinkt ook mooi natuurlijk..Overigens ook een wens van mij en volgend jaar waarschijnlijk waar maken..
    Alvast sucses gewenst en benieuwd naar je verslag.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heey pap!

    Leuk man, een ultraloop.
    Heel veel succes, en ik zal aan je denken zaterdag;-)
    Kan helaas niet komen kijken........:-)

    Groetjes Eef

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Succes Ronald, doe rustig aan met jouw maag.

    ultraloper klinkt wel errug stoer trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen