zaterdag 10 november 2007

Lange duurloop


Dit weekend stond er een lange duurloop van 3 uur op de planning. Door alle activiteiten dit weekend bleef alleen de zaterdagmorgen over.
Om half zeven sta ik op terwijl ik hoor dat het hard regent. Toch maak ik me klaar om op pad te gaan, ik weet dat ik er anders spijt van krijg. Even de computer aan en ja hoor, de buienradar laat zien dat het nog wel even duurt met die regen. Ik beplak m'n bovenkant van m'n schoenen met plastic en verder neem ik naast m'n drankjes, gelletjes en telefoon ook een regenponcho mee.
Ik ga om even voor half acht op pad en het regent pijpestelen. Ik heb gekozen om op de heenweg het fietspad van Barneveld naar Otterlo te nemen zodat ik de wind mee heb en geen regen in het gezicht. Dat blijkt een goede keus te zijn. Ook m'n voeten blijven droog. De plasticjes houden het uiteindelijk ruim 12 km voordat de plakkers loslaten. Ik moet constant laveren tussen de plassen door op de fietspaden. En leuk ook dat sommige auto's totaal geen rekening met me houden :(
Na een korte stop bij Otterlo voor een gelletje wordt het droog en zie ik in wat blauwe plekken in de lucht. Ik trek de regenponcho uit. Van Otterlo loop ik naar het zuidwesten over de Koeweg, langs de hei. Ik kom nu uiteraard helemaal niemand tegen. Regelmatig moet ik over het zompige zandpad omdat er mega regenplassen op het fietspad liggen. Het verbaast me overigens dat ik geen hinder heb van de natte voeten die ik inmiddels door een aantal plassen wel heb gekregen.
Via de Hessenweg en de Zonnenoordlaan ga ik de Molenweg op. Na een korte stop voor m'n tweede gelletje ga ik weer op weg en kom ik nu echte hindernissen tegen. Giga regenplassen op de weg waar ik niet om heen kan. De eerste ga ik maar door een tuin en bij de tweede worstel ik me door wat bosjes en weer door een tuin. Ik ben blij wanneer ik weer op de goed beloopbare Hessenweg naar Barneveld kom.
Na 34 km ben ik bij Super de Boer in een (netto) tijd van 3:01:45. Blij dat ik toch gegaan ben en na een warme douche en een stevige maaltijd voel ik me weer helemaal lekker.

13 opmerkingen:

  1. Ronald, succes met je 50 kilometer wedstrijd. Ik vind het een hele knappe prestatie. Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Succes. Zo ver is het helemaal niet :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Afgelopen weekend was Rondje Voorne maar Winschoten lijkt me ook erg mooi. Heel veel succes !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Afgelopen weekend was Rondje Voorne maar Winschoten lijkt me ook erg mooi. Heel veel succes !!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een mooie vooruitzicht en de naam Ultraloper klinkt ook mooi natuurlijk..Overigens ook een wens van mij en volgend jaar waarschijnlijk waar maken..
    Alvast sucses gewenst en benieuwd naar je verslag.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heey pap!

    Leuk man, een ultraloop.
    Heel veel succes, en ik zal aan je denken zaterdag;-)
    Kan helaas niet komen kijken........:-)

    Groetjes Eef

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Succes Ronald, doe rustig aan met jouw maag.

    ultraloper klinkt wel errug stoer trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een overwinning op jezelf! Je hebt zo te zien een prima training gehad. Ik zie ernaar uit om je in Deventer eo. weer te zien over een paar weekjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha die Ronald,

    We hebben afgelopen zaterdag in dezelfde omgeving ongeveer delen van dezelfde route gelopen.....en ja wij (Menno, Anton en ikzelf) zijn ook door (waarschijnlijk) dezelfde voortuin gegaan!

    Hopelijk komen we elkaar tegen bij de Zuiderzee Marathon. Menno en Anton gaan dan proberen om voor de eerste keer onder de 4 uur te komen.

    Tot dan!
    Pieter van Zijl

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi pap...
    Lekker die regen... Maar hier is het ook niet al te best. Het heeft vorige week 1x gesneeuwd, en heeft daarna geen moment gedooid, dus de sneeuw lig er nog en is nu ijs. Erg fijn als je op weg naar school bent en telkens bijna uitglijdt:-)
    Verheug je je al op de kerstvakantie? Ik wel(voor jullie dan! ben wel een klein beetje jaloers:-P).
    Groetjes, Eef

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo, dat is een afstand zeg.je gaat goed Ronald en het weer zat niet echt mee en afplakken is een idee.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Klasse dat je dat kunt opbrengen Ronald!

    BeantwoordenVerwijderen