vrijdag 2 november 2007

Parcours Zuiderzeemarathon


Afgelopen week kreeg ik het verzoek van de organisatie van de Zuiderzeemarathon of ik voor de site weer nieuwe plaatjes wil maken omdat het parcours dit jaar veranderd is. Vorig jaar toch ook al, dacht ik, maar het schijnt nu slechts een kleine aanpassing ten opzichte van vorig jaar te zijn. Natuurlijk ben ik bereid nieuwe plaatjes te maken voor mijn favoriete marathon! Exc3xa9n dezer dagen komen mijn nieuwe plaatjes, inclusief drinkposten dit keer, op de site.
Net als vorig jaar starten we weer in Nagele maar dit keer maken we eerst een rondje over de Ring van Nagele alvorens we de lange, vlakke, polderwegen belopen. Via Schokland naar de Ramspolkering, vervolgens Kampereiland, Mastenbroek en via de Mastenbroekerbrug naar de finish op de atletiekbaan.
De Zuiderzeemarathon is een kleinschalige marathon, die uit liefde voor het hardlopen wordt georganiseerd (aldus de organisatie). Ik kan dat be-amen, goede verzorging, hartelijke vrijwilligers. Het wordt mijn 4e Zuiderzeemarathon, mijn 14e marathon in totaal. Ik heb er weer zin in!

Dit is editie 2005 toen ik bij aankomst op de atletiekbaan in Zwolle een wit tapijt aantrof. Het was een dag na de beruchte sneeuwchaos op 25 november 2005 waarbij talloze automobilisten en treinreizigers in het midden van het land urenlange vertraging hadden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten