zaterdag 19 januari 2008

Loenermark, regen en nog eens regen


Aangezien Jiska een gymwedstrijd had in Beekbergen moest ik creatief zijn om toch nog een lange duurloop te kunnen doen. Op een stafkaart rondom Loenen heb ik een route uitgezet en deze ge-upload naar m'n Garmin. Startpunt is de turnhal van de KNGU aan de Lage Bergweg te Beekbergen. Rond 12:15 vertrek ik voor de duurloop.
Na een paar honderd meter valt me op hoe dicht ik al bij het park ben waar mijn vader een huisje heeft.

Het is momenteel niet erg druk in het park. Maar ja, wat wil je. Aan een stuk door regent het, dan blijf je lekker binnen toch? Behalve hardlopers dan....
Een man en een vrouw die met een kind aan het wandelen zijn vragen mij naar de Loenense watervallen. Ik moet inwendig wat lachen, watervallen in Nederland! Netjes zeg ik dat ik hier niet woon.

Een klein stukje verder begrijp ik wat ze bedoelen. Een watertrap.
Een gereguleerd kanaaltje, de Vrijenberger spreng.

Het is ongelooflijk nat in het bos. Grote plassen, blubber, zuigende schoenen. Dit wordt een training met hindernissen!
Gelukkig is het niet koud. De combinatie kou en regen is er een die mij niet ligt.

Ik steek de Groenendaalseweg over en kom dan in het Loenensche bos waar ook flinke stukken hei voorkomen.

Een herder met een hond zitten even verderop samen onder een grote paraplu op een stoeltje de kudde schapen te bewaken. Grappig tafereeltje (helaas geen foto).

De Loenermark, druilerig, grijs, geen mens te bekennen. Toch heeft het ook wel weer wat.
Alsof er nog niet genoeg nattigheid is moet ik regelmatig een sanitaire stop maken.

De route die ik heb uitgezet voert ook langs veel bospaden met grote plassen. De stafkaart die ik gebruikt heb is verouderd denk ik, want sommige fietspaden zijn in het geheel niet te vinden.
Het tempo is zo laag dat ik besluit het extra rondje bij terugkomst bij de Lage Bergweg niet te maken. Ik kom nu op 23km in een netto looptijd van 2:14 met een hrgem van 148.
Ik ben blij dat ik weer bij de auto ben zodat ik weer lekker droge kleding aan kan trekken. Alles is doornat en de schoen zitten onder de blubber.

9 opmerkingen:

  1. Leuk dit te lezen. Ik zie inderdaad al wat bekende gezichten op de foto's. Succes morgen bij de marathon (en overmorgen natuurlijk ook op de halve).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo allebei !
    Dat vind ik heel leuk om zo van een afstand mee te leven met jullie.
    Tja en wat wil je nou Ronald, logisch dat die foto bewogen is, jij LOOPT toch ??
    Heel veel plezier en succes gewenst.
    Groetjes van Caroline.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Website Jonathan Wyatt: http://www.jonospulse.com Een zeer veelzijdige atleet!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha vader,
    Ik zie dat je het daar leuk hebt! En ik zal vandaag af en toe even aan je denken als je je marathon loopt!
    Ga zo door, Oostenrijk is werkelijk het mooiste land op de wereld. (oke, samen met Noorwegen dan:-D)
    Groetjes, Eef

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi snel gelopen om nog voor donker thuis te zijn! En dat is xe9xe9n...
    (Grappig om te zien dat Andrxe9 - de man achter www.Ultralopen.com ook de weg naar je weblog heeft gevonden)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige route en in het verleden vaak op vakantie geweest met mijn ouders.
    En natuurlijk goed gelopen, prima.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie weblog heb je Met mooie foto's erbij - ziet er goed uit!

    Mocht je niet weer in de regen willen lopen kijk dan even op mijn meteotines site. Als je dan nog nat wordt, doe je het voor de sport!

    groetjes en mooi weer toegewenst door meteotines.

    BeantwoordenVerwijderen