woensdag 30 januari 2008

Nog geen vriendjes met Apeldoorn


Drie jaar geleden deed ik mee aan de Asselronde in Apeldoorn (27km). Was geen succes. Verstapte me na een paar km al en na afloop enorme kramp in de bovenbenen. 't Was koud en mistig.
Vorig jaar de marathon gedaan in Apeldoorn. Nat, koud en grijs. Zoals hiernaast te zien is trad de mentale dip na 28km op. Vlak voor de finish keer je weer om en moet je nog een ronde van 14km. Daar wordt ik ook nog eens ingehaald door Eric de Vries en een loopmaatje. Ik kan niet aanhaken en stort verder in. Vanaf 32 herpak ik me een beetje en weet 'm toch nog uit te lopen in 3:52. Misselijk, door kou bevangen. Een gedoe om weer bij de sporthal te komen.
En nu toch weer meedoen? Het lijkt droog te worden, wel weer koud. Ik weet nu in ieder geval wat me te wachten staat. Het parcours is iets veranderd, als marathonlopers hoeven we niet weer vlak voor de finish om te keren maar worden we "omgeleid". De tijd vind ik niet zo belangrijk, het is gewoon een lekkere lange duurloop.

1 opmerking:

  1. hallo Ronald veel succes zondag ik start ook op de marathon.voor mij de 3de keer dat ik hier start op de marathon.

    Groet Hans Deventer

    BeantwoordenVerwijderen