zaterdag 26 januari 2008

Weer een mooie dag!


Eindelijk weer een mooie dag om te lopen. Een waterig zonnetje maar je voelt de warmte toch wel weer. Het geeft ook veel mooiere plaatjes dan bij het miezerige, grijze weer.
De Groote Valksche Beek passeer ik na zo'n 4 km. Iets verderop gaat deze beek samen met de Kleine Valksche Beek en heet dan de Barneveldse Beek die tot aan Amersfoort gaat.

Ik ben met een duurloop van 25km bezig in een tempo van zo'n 5:25/km, oftewel 11km/uur. Dit loopt lekker rustig en je hebt dan tijd om je heen te kijken.

De Wekeromse hei vangt ook weer de eerste zonnestralen op. De zon werpt nog wel lange schaduwen voor zich uit.
Ik kom weer wat wandelaars tegen, iets wat de afgelopen keren bij het slechte weer nauwelijks voorkwam.

Ik heb al veel gelopen in dit gebied maar zo af en toe pak ik toch nog wel eens een nieuw pad of weggetje. Zo ook hier: een stuk van de Hoge Valkse Dijk met links bos en rechts prachtig uitzicht op glooiende velden.

Een leuk knus huisje aan de Hessenweg, zwaar begroeid.

Connexxion Blue verstoort het natuurlijke landschap. Vandaag lijken er meer treinen te rijden, misschien wel door de open dag van het Groenhorst College in Barneveld.
Na precies 25km in 2:16 ben ik weer thuis. Opvallend dat ik met een behoorlijk lage gemiddelde hartslag heb gelopen voor mijn doen: 149.
Op naar de Midwintermarathon volgende week!

13 opmerkingen:

  1. Exe9n troost.....als je alles gaat lopen wat voor herhaling vatbaar is hoor je op een goed moment ook bij die goed getrainde lopers.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super gedaan, zeker als Nederlander tussen al die berggeiten. Leuk dat er contact was met de Spartaners. Tsja, en dat niet iedereen me kent... het is best een grote vereniging, met meerdere trainingsgroepen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alle drie goed! Proficiat met je prestatie tussen al die berggeiten. Mooi trouwens dat Heleen impliciet het licht op groen zet voor nog veel meer mooie lopen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd ! Je hebt het volbracht !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Misschien had ik beter een streepje op de'a'kunnen zetten......xe1ls en xe1lles.
    Leuk bedacht Eric, maar dan er zijn wel hxe9xe9l veel leuke en mooie lopen te bedenken......... ik denk niet dat ik het bedoelde zoals jij het uitlegt.....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ronald: gefeliciteerd met het volbrengen van je 1e meerdaagseloop. Je hebt het prima gedaan. Goed ingedeeld ook. En leuk om te lezen, zo'n fotoverslag.
    Ik neem aan dat Heleen je vrouw is? Zo ja:

    Lieve Heleen, in juli wordt de Swiss Jura Marathon gehouden. Ik denk dat Ronald daar heel goed kan presteren. Of ie het ook wil, weet ik niet, maar zou hij het mogen van jou?:-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hartstikke leuk, wie weet er nog meer leuke lopen?
    Dat wordt in Zwitserland op vakantie gaan of na alle tips eensoort LAT-relatie met een vrouw met vijf kinderen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ronald, wow, ik schrik er bijna van, DRIE bergwedstrijden in drie dagen. Geweldig gedaan en leuke verslagen ook, misschien een samenvattinkje op CnR, want wie leest er nou niet graag over een mooi en goed uitgevoerd plan?
    (heb trouwens dezelfde camera als jij gekocht voor kiekjes onderweg)
    groet!
    Klaas

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bedankt voor de felicitaties maar het ging me niet zozeer alleen om de prestatie maar zeker ook om het plezier. Ik heb iets met bergen....
    Voor volgend jaar nog helemaal geen bergplannen gemaakt, dat komt wel weer een keer. En we laten ons niet beinvloeden! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Ronald,
    Het was leuk je te ontmoeten. Wat een fantastisch loopweekend hebben we gehad.
    Leuk evenement met deelnemers op een enorm hoog niveau waardoor de eindklassering misschien een beetje tegen valt. Maar zoals je zelf al zegt. Het gaat niet om de eindklassering maar om het plezier in het lopen (hoewel het natuurlijk altijd leuk is om hoger te eindigen, ook ik ben "slechts" 60e geworden).
    Groeten, Erwin

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @Erwin: hoger eindigen is natuurlijk altijd leuker maar bij de marathon zaterdag heb ik geen moment gedacht aan een snellere tijd lopen. Op een gegeven moment zelfs met Han camera's uitgewisseld om foto's van elkaar te maken met de eigen camera. Zoals ik me voelde had ik denk ik wel onder de 5 uur kunnen komen. Het laatste stuk 58 min over gedaan, dat had wel wat sneller gekund...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Connexxion Blue... Wat hebben ze nou weer bedacht?

    BeantwoordenVerwijderen