maandag 21 januari 2008

Safari Run

Vanmiddag werd de eerste Safari Run gehouden, vlak naast Burgers Zoo bij Arnhem. Bijna een thuiswedstrijd dus. Belangrijker nog dat het georganiseerd werd door Chat'nRun i.v.m. het vijfjarig bestaan van dit hardloopforum waarvan ikzelf ook lid ben. De kans dus om vele lopers te ontmoeten die alleen nog maar digitaal kent.
Veel leden heb ik al eens ontmoet bij diverse wedstrijden in het land, soms wordt er meegereden, soms is er een greetz achteraf, of alleen een praatje vlak voor of na de wedstrijd. Een erg gezellige club!
Bij aankomst al direct veel bekenden. Vooral leuk om kennis te maken met lopers waarvan je alleen nog maar een avatar of een ander foto'tje hebt gezien. De combinatie meedoen aan de Run en halve prijzen voor supporters die meekwamen om de Zoo te bezoeken blijkt een succesformule.
Het is helaas nogal slecht weer. Bij de Kidsrun was het even droog maar daarna begon het weer te regenen. Pech voor de organisatie dat de scouting niet kwam opdagen om 4 tenten neer te zetten. Gelukkig kon Burgers nog een tent beschikbaar stellen!
Na de Kidsrun moest ik snel naar mijn plek rennen omdat ik Parcourswacht was bij de 5km race. Ik was nog maar 5 minuten op mijn post of de eerste lopers kwamen er al aan. Het wordt me wel duidelijk dat het een zwaar parcours is met de natte, blubberige paden.

Na mijn "wacht" kleed ik me om voor de 15km. Zoals op de foto te zien is het "warm" genoeg voor korte tight en shirt. Er moeten 3 rondjes gelopen worden en in de eerste wordt ik ingehaald door Jan (10km)en Bertus (15km) van CnR. Echter, beide haal ik ook weer later in. Bertus had de vorm vandaag niet en Jan vond heuvelop wat lastig.
Ik voel nog wel de inspanning van gisteren van de lange duurloop in de benen. Ook de regen voelt niet fijn maar desondanks blijf ik wel doorgaan. Een snelle tijd zal het niet worden maar daar was ik ook niet voor gekomen!
Sander komt me (samen met Wesley, zijn hond) in de tweede ronde voorbij. Hij loopt soepel en ik kan hem niet bijhouden (10 meter geprobeerd ;-) ). Het is leuk dat er veel CnR's langs de kant staan zodat je af en toe wat aanmoedigingen krijgt in dit troosteloze weer.

In de laatste ronde lopen de 15km lopers behoorlijk eenzaam omdat er maar 35 meedoen. En dan regent het ook nog. Ik begin behoorlijk doorweekt te worden. Gelukkig heb ik hier nog maar een klein stukje te gaan en finish ik in 1:11:10. Op een wegparcours denk ik dat ik zeker een minuut of 5 sneller had kunnen zijn.
Na afloop snel droge kleren aantrekken en ben ik de Zoo in gegaan waar Heleen, Menno en Jiska de hele middag al rondgekeken hebben. Menno en Jiska willen me graag een heel spannend paadje door de bush laten zien. Ik moet dan o.a. over een wiebelbruggetje lopen, lekker na zo'n wedstrijd....
De Greetz in het Safarirestaurant was weer gezellig. Nog nooit zoveel Chatnrunners bij elkaar gezien! Ook Jan Schellekens was er met vrouw en kinderen, dus weer even gezellig bijkletsen (o.a. over Sierre-Zinal). Bij de tombola wilden we net vertrekken, wordt mijn naam genoemd: een appeltaart gewonnen! Da's nog eens een lekkere afsluiting van de dag!

10 opmerkingen:

  1. Lijkt me een geweldige ervaring Ronald. Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geklim, prima gedaan! Petje af!
    PS Misschien even je lens schoonmaken voor morgen, bovenaan rechts van het midden zit een wazige plek!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fantastisch gelopen, Ronald! Mooie foto's en leuk verslag. Doe alle Spartaners de groeten uit Lisse.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 1 woord: wow!
    en dan een dag later nog een halve M!?
    ik wens je succes!!
    (ik ga zo aan de bak in het heerlijk vlakke eindhoven ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vond het met skixebn daar al pittig, laat staan om het te lopen. Goed gedaan hoor. Hopelijk niet te verzuurd voor de halve.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Knap gedaan Ronald, je kunt zien dat het zwaar was...
    Ook hele mooie foto's.
    Hoop dat alles vandaag ook goed gaat, een hele prestatie !! En het weer werkt ook zo goed mee.
    Groetjes en nog fijne dagen !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig om zoveel chat n runners bij elkaar te zien. Over je gelopen tijd ben ik niet zo jaloers maar de prijs van de tombola ... ha ha ha !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Eet smakelijk hoor! Het was supergezellig.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dag Ronald,
    Leuk om elkaar eens de hand te drukken, volgende keer ook maar eens even praten met elkaar. Staande bij de laatste post hadden wij het idee dat je zo nog een stuk of 5/6 zou hebben kunnen lopen in dat tempo, het zag er erg soepel uit !

    BeantwoordenVerwijderen