zondag 31 augustus 2008

Lekker warm, pfff..

Direct na de kerkdienst tref ik m'n voorbereidingen voor een lange duurloop. Het is al warm en het zal ongetwijfeld warmer worden. Maar ook dat is een goede training. Ik heb geen tijd gehad om een nieuw parcours uit te stippelen dus neem ik maar hetzelfde parcours als vorige week dat me goed bevallen is. Zoveel mogelijk drinken mee (1,2 ltr).

Ik loop een stukje rustiger dan vorige week, zo tussen de 5:45 en de 6:00 minuut per km. M'n hartslag blijft daarbij onder de 150. Het valt me op dat de km's sneller voorbij zijn voor m'n gevoel dan vorige week. Het zal er ongetwijfeld mee te maken hebben dat ik vorige week ook nog onbekend was met de ronde en je veel meer uit zit te kijken naar de volgende afslag. Verder zie ik toch ook weer heel andere details om me heen.

Op zo'n 12 km wordt ik nog even hinderlijk lastig gevallen door een zwart, lopend detail. Oftewel een grommende hond. Ik moet zeker een paar minuten wandelen voordat de hond weer teruggaat. Ondertussen heeft hij wel de hele buurt aan het blaffen gezet. Ik zou het toch wel fijn vinden wanneer de baasjes dit soort honden vastbindt of in een hok zet. Ik schrik me altijd (bijna) een omgeluk.

De warmte hindert me niet echt, ook al zweet ik behoorlijk. Omdat de drankvoorraad beperkt is kort ik het laatste stuk ook weer in zodat ik op 27,5 km kom in 2 uur en 40 minuten. Mooi geweest voor vandaag. Weer lekker de voorraden aanvullen....

3 opmerkingen:

  1. Jammer dat de foto's ontbreken, vooral die hond zou leuk geweest zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 1,2 liter? Dat heb ik in anderhalf uur al op.
    Heb je nog leuke loopplannen voor in het najaar?
    Groet,
    Jannet (alias Jeanet)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb een keer heel hard geschreeuwd naar zo'n hond, werd ie heel bang van. haha.

    Maar leuke benadering van mijn nummer ;-), zou mooi zijn.

    BeantwoordenVerwijderen