zondag 24 augustus 2008

Routeplanner Fietsersbond

Aad reageerde op mijn bericht over Culemborg-Barneveld en gaf een tip om de routeplanner van de fietsersbond te gebruiken. En wat voor een tip! Een ontzettend handig tooltje om een leuke route uit te zetten. Je zet gewoon begin- en eindpunt neer en vervolgens wat tussenpunten. En dan komt het mooiste: je hebt een aantal profielen waaruit je kunt kiezen, waaronder "autoluw" en "natuurroute". De planner vindt dan de leukste weggetjes en fietspaden.
Wanneer de route ongeveer het aantal km's heeft wat ik wil, zet ik het over naar Oziexplorer via GPX om eventueel nog wat wijzigingen aan te brengen. Tenslotte upload ik de route als Course naar m'n FR305 en lopen maar.
Vandaag een route van 30km gemaakt door een gebied waar ik niet eerder liep, ten westen van de A30.
Behalve boerenweggetjes af en toe ook fraaie landhuizen met gemillimeterd gras.
De A30 over.
Totnogtoe kwam ik alleen steenmannetjes in de bergen tegen...

Er worden overal toch wel steeds meer paarden gehouden.


Flora...
... en fauna in en rondom de sloot. Deze kikker bleef lekker zitten.

Ik denk dat wel 40% onverhard was.
Het laatste stuk heb ik iets afgekort zodat ik na ruim 28 km en 2u41min weer thuis kwam. Routes plannen via de Fietsersbond ga ik zeker vaker doen!

10 opmerkingen:

  1. Jammer, volgende keer beter, net als in Apeldoorn vond ik het weer erg gezellig om samen te lopen, de eerste rondes gingen hierdoor vanzelf.
    Succes bij de volgende

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helaas niet uitgelopen, maar toch wel een gezellige wedstrijd. En die warmte, je moet er van houden.Zelf had ik geen hinder van de temperatuur in Klazienaveen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammer, volgende keer beter. Warmte vind ik zelf niet erg maar in Nederland is het dan ook al gauw vochtig. Daar had ik gisteren ook last van en ik liep nog een lager tempo dan jij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Na 2.24 ben ook ik gestopt en de vierde ronde niet ingegaan. Ook ik heb als conclusie: boven de 20 graden geen marathon meer. Ik kan het niet hebben. Ook ik vond het parcours alleen de eerste grote ronde leuk. Daarna was het minder en minder, helemaal toen het sla-om werd. Maar je niet herkent...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Ronald

    Volgende keer maar weer beter voor jou en voor mij.

    groet Hans en Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hartelijk dank voor deze tip, Ronald. Helaas heeft de bond nog maar een beperkt aantal provincies verwerkt. Noord-Holland heeft inmiddels ook bij ons in de buurt een knopenroute, maar die is nog niet verwerkt.
    Ik zal jouw truc van het overzetten naar de Forerunner graag een keer proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. klinkt leuk, ronald. is echter niet zo geschikt voor mijn manier van trainen, ach, wie weet ooit...

    waar ik wel benieuwd naar ben: wat zie je in je display? een pijltje en dan hopen dat je het goede pad insla, of zie je andere info?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Natuurlijk gefeliciteerd met je PR op de 10km, de 5 km telt niet mee!!!.
    En dat gaat helemaal goed komen en zeker de marathon kan sneller!.
    En jammer dat Noord holland nog niet op de kaart staat van de route planner!.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @LazyD:
    Je ziet alleen maar een lijntje dat je route moet voorstellen en een driehoekje wat je zelf moet voorstellen. Wanneer je loopt kun je goed zien hoe het driehoekje het lijntje volgt. Je krijgt een melding wanneer je off course bent.

    BeantwoordenVerwijderen