zaterdag 4 oktober 2008

3

 
Vandaag maar weer eens de driehoek gelopen: Barneveld-Otterlo-Ede-Barneveld. Het zijn eigenlijk ook maar 3 straten: Lage Valkseweg - Koeweg - Hessenweg. Zo kan ik al vast wennen aan de lange rechte wegen van de Zuiderzeemarathon op 22 november a.s. waar ik met startnummer 325 een tijd van 3:25 hoop te lopen.
Zo ziet zo'n lange rechte weg (Koeweg) er dan uit. De natuur begint z'n herfsttooi aan te nemen.
De ronde is 30km lang, een veelvoud van 3 dus. Maar ook ongeveer 3 stukken van 10 km.
Het is mooi loopweer, nog wel erg koud. Voor het eerst weer m'n handschoenen aan gehad! Het valt me op dat wanneer ik me instel op een lange duurloop, de kilometers snel onder me wegvliegen. Na 2 uur en 47 minuten ben ik weer terug, heerlijk gelopen!
Komend weekend loop ik voor de tweede keer de Tour de Tirol, een wedstijd over 3 afstanden. Op vrijdagavond een 10km in Reith im Alpbachtal, zaterdag de Kaisermarathon met +1850/-750 hoogtemeters en als sluitstuk op zondag een halve marathon om de Walchsee.
Van het weer wordt ik nog wat verdrietig. Op de webcams hiernaast is te zien dat bovenop de Hohe Salve (1828m) veel sneeuw ligt.... (wel mooi)
Eerst nog drie dagen werken en dan donderdag op weg via de A3 naar Oostenrijk om nog een dagje te acclimatiseren.

7 opmerkingen:

  1. jij bent dus tevreden over je Garmin?
    Ik ben aan het zoeken naar een goede loop-pc. De bergen zien er mooi uit, wie weet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Garmin? Berekeningen over hoelang je erover gaat doen?
    En jij zegt tegen mij dat ik moet genieten?:-)) Weet je dat ik niet eens uit m'n hoofd weet hoelang mijn etappes zijn, en wat de hoogteverschillen zijn? Ik loop en snoep gewoon, moet je ook doen. Laat die Garmin maar thuis.
    Loop ze.

    P.S. Die koeien zijn geen toeschouwers of supporters, dat zijn de verzorgingsposten;-)) Een lekker koel glas verse melk, mmmm.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! Ik verheug me op Zwitserland :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die 3:25 gaat zeker lukken en dit weekend een sneeuw loop zo te zien.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Is echt een rechte marathon van Urk-Zwolle, laatst een heel stuk met auto gedaan. Saai, maar zou graag mee doen (ben rechte wegen wel gewend van de polder hier). Maar 2 november loop ik al op Terschelling, enja deze is 3 weken later. Volgend jaar maar inplannen.

    BeantwoordenVerwijderen