zaterdag 18 oktober 2008

Rondje Kootwijk

Van Rondje Kootwijk

Ook al heb ik vorige week een behoorlijk zware inspanning verricht, het kriebelt toch al snel weer om te gaan lopen. Afgelopen woensdag een rustige training van 8km en vandaag wil ik toch weer een lange duurloop doen. Niet omdat een trainingschema dat voorschrijft maar omdat ik dat gewoon leuk vind! En om het extra leuk te maken een nieuwe route die ik via fietsrouteplanner van de fietsersbond heb uitgezet: 25km over fietspaadjes rond Kootwijk.

Van Rondje Kootwijk

Ik start vanaf de weg tussen Harskamp en Stroe, bij de Heetweg en duik dan al snel de fietspaadjes in. De bladeren vallen in groten getale van de bomen en de paden liggen ermee bezaaid. Soms zie je het pad bijna niet meer.

Van Rondje Kootwijk

De natuur is erg gevarieerd in z'n uitingsvormen: open en dicht, groen en verdord, naaldbomen en loofbomen, gras en hei.

Van Rondje Kootwijk

Ik volg de Hoog Buurloseweg die helemaal langs het schietterrein van Harskamp voert. Er wordt vandaag veel geoefend, ik hoor regelmatig knallen. Voorbijkomende paarden vinden dat niet altijd even leuk.

Van Rondje Kootwijk

New Forestry Era, ja, ja. Het gaat hier niet om behoud van bos maar er worden grote bosbouwmachines gedemonstreerd!

Van Rondje Kootwijk

De kathedraal van Radio Kootwijk!

Van Rondje Kootwijk
Van Rondje Kootwijk

Bedreigend of uitnodigend?

Van Rondje Kootwijk

De zon laat zich niet onbetuigd vandaag! Na 25km kom ik weer bij de auto terug (2 uur 18 minuten). Het was een prachtige ronde, lekker rustig en lekker gelopen!

Voor alle foto's kun je op een van de linkjes bij de foto's klikken.

6 opmerkingen:

  1. Volgens mij een geweldige belevenis deze wedstrijd. Leuk verslag en mooie foto's/ Gefeliciteerd met deze prestatie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer een mooi verslag en mooie plaatjes, erg jammer dat je maag af en toe zo tegenwerkt.
    Groeten Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er mooi uit, alleen een beetje te druk voor mij.
    Misschien moet je toch eens proberen om met een camelbag te lopen. Dat kost misschien een paar minuten om hem bij te vullen maar het voordeel is dat je voldoende vocht bij je hebt en dat je kunt drinken wanneer het jou uitkomt. Is mij erg goed bevallen bij de SJM.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha die Ronald,
    Net terug van valantie eerst maar even achter de PC gekropen en je weblog bekeken. Gefeliciteerd met je mooie prestaties. Meerdere lange duurlopen in een korte periode volbracht, fantiastisch. Prachtige foto's ook. Leuk die foto met Kees en Pieter.
    Zelf hoop ik vandaag weer de schoenen te pakken en na een valantieperiode van ruim 3 weken weer te gaan lopen. Kijken hoe het gaat.
    groetjes,
    Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat kan de herfst in Nederland toch mooi zijn, dat zal ik echt missen.

    BeantwoordenVerwijderen