vrijdag 10 oktober 2008

Alpbachtaler Zehner

 
Om 13:00 uur op weg naar de feesttent om m'n startspullen op te halen. Over een beekje komend zie ik dit bijzondere lichtspel.

De blauwe loper ligt uit, huiskleur van de organisator Jol Sport.
Een grote groep van Voorne Atletiek heeft z'n spullen al gehaald en genieten van de zon. De temperatuur is opgelopen naar 18 graden.
Het is rustig bij de afhaalpunten. Links een groepje lopers van De Spartaan (Lisse). Ik spreek hen buiten de tent nog even en dit jaar is de afvaardiging niet zo groot.
Om 16:45 vertrek ik naar Reith im Alpbachtal waar de eerste wedstrijd van 10km wordt gehouden, een opwarmertje dus.
Weer een gezellige drukte im Startgelxc3xa4nde. Ik ontmoet ook weer Rob Boot van de Spartaan die er vorig jaar ook bij was en boven op de Hohe Salve heb gesproken.
Even later spot ik Jonathan Wyatt die met een gefronste blik naar de vette hap kijkt.
Links Rob Boot bij z'n clubgenoten.
Met nr. 2 Daniel Bett die deze wedstrijd zal winnen in 32:05 en met nr. 4 Ambrose Bitok die slechts 0,2 sec langzamer is.
De wedstrijd gaat over 4 rondjes van 2,5km. Vlak kun je het toch niet noemen. Er zit een lang stijgend stuk in en xc3xa9xc3xa9n heel lastige steile pukkel. Hier links op de foto kom je net van die pukkel af.
Ik loop de rondjes redelijk constant en kom in 44:58 over de finish. Rob heeft me in de laatste km nog weten in te halen maar ik laat me niet gek maken, ik heb nog een bergmarathon en een halve marathon te gaan. Rob doet alleen de 10km.
Ik geef Lutz Prxc3xb6sch na afloop ook nog even een hand. We hebben vorig jaar tijdens de marathon een heel eind samen opgelopen. Verder zie ik nog veel bekende gezichten, het is toch een klein wereldje die van de berglopers.
Na 2 bekers coca cola (mijn zwarte goud) ga ik weer terug naar het huisje om me flink vol te stoppen met pasta voor de dag van morgen!

3 opmerkingen:

  1. hoi ronald, heb even bijgelezen. Mooie loop weer. Jammer dat het weer je niet mee zat. Maar het blijft genieten in de bergen..uitlopen of niet...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ronald,

    Van harte gefeliciteerd met je wederom prachtige resultaat in de Tour. Petje af.

    Groeten,
    Rob Boot

    BeantwoordenVerwijderen
  3. HoiHoi,
    ik zat een beetje op internet te zoeken naar foto's en toen kwam ik toevallig uw log hier tegen :D
    Wat ontzettend leuk!
    Ik was vooral geintereseerd in de Tour de Tirol, en ik vind het echt superleuk dat u heeft meegedaan :D
    Zelf ben ik niet een hardloper, meer een wandelaar.
    Mijn tante en oom organiseren de Tour de Tirol, en zijn dan ook JolSport.
    Bij xc3xa9xc3xa9n foto staat er: 'bij xc3xa9xc3xa9n tafel komt er veel Nederlands geklets van af, de vrouw in het geel praat ook aardig Nederlands'.
    Nou die vrouw in het geel is mijn tante :D
    En dat klopt, want ze is Nederlandse. Ik vond het wel heel grappig om haar op de foto te zien :D
    Gaat u dit jaar weer meedoen?
    Ik ga dit jaar met mijn moeder en wat vrienden. Aanmoedigen natuurlijk en Nordic Walking op de Hohe Salve :)
    Misshien vind u het een beetje raar dat ik zo reageer, maar ik vond het gewoon erg grappig en leuk :D

    Groetjes en hopelijk tot in Tirol ;)
    Maaike

    BeantwoordenVerwijderen