zondag 16 november 2008

Rust?

Van Training Lunteren 22km 16-11-2008

Nog minder dan een week, dan hoop ik weer klaar te staan voor de Zuiderzeemarathon. Tja, en hoeveel loop je dan nog in het weekend er voor? Gisteren heb ik nog een wisselduurloopje gedaan van 14km en vandaag dan maar wat rustiger aan doen, een duurloop van 22km. Van echt rust is bij mij vaak toch geen sprake, wel van weken waar ik eens wat minder km's maak. Nog 2 trainingen deze week en dan moet het zaterdag maar gebeuren!

In 2004 liep ik m'n eerste ZZM en a.s. zaterdag wordt het m'n 5e editie. Ik heb al veel verschillende weerscondities meegemaakt bij deze marathon: sneeuw, koud, "warm", storm, rustig enz. Maar nog nooit echte meewind. Wanneer namelijk de wind uit de WNW hoek zou komen dan kun je daar voordeel bij hebben omdat het parcours van Urk naar Zwolle loopt. Een van A naar B marathon dus, of beter van U naar Z. De eerste weersberichten voor het einde van de week wijzen guur weer uit met wind uit het noorden en mogelijk wat sneeuw...

Ik ben elk jaar nog wat sneller geweest in Zwolle:
2004: 3:52
2005: 3:47
2006: 3:40
2007: 3:33
2008: ? (u zegt het maar!)

De vorm is de laatste maanden erg goed, ik heb al mijn PR's gebroken. Ik heb de organisatie van de ZZM dus maar om startnummer 325 gevraagd na het succes met nr 328 bij de In Flanders Field Marathon. Wanneer de misselijkheid uitblijft zit er denk ik zelfs nog wel wat meer in, ergens tussen 3:20 en 3:25. We zullen zien, genieten staat weer voorop, dus ook weer foto's maken!

Van Training Lunteren 22km 16-11-2008

Vandaag dus een duurloop van 22km rondom Lunteren, veel bos, veel oud blad, stevig windje. Erg rustig op de weg. Het tempo voor vandaag: 5:19 per km. Bij deze temperatuur een heerlijk tempo.

12 opmerkingen:

  1. Leuke tocht met prachtige foto's. Echt genieten denk ik. Nog veel plezier,

    groeten vanuit een warm Nederland,

    Geert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel succes a.s. zaterdag. De reeks suggereert weer 7 minuten eraf!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sneeuw en wind uit het Noorden!? Dat wordt mijn handschoenen opzoeken, brrrr. Das weer mooi startnummer, wie weet helpt het.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zon startnummer schept hoge verwachtingen.
    Was 2004 niet die editie met 42 km tegenwind? Toen liep ik er ook (het jaar daarvoor trouwens ook) en nam ik me voor om er nooit meer te lopen. Polderwegen is niks voor mij, geef mij maar bos. Maar als er ooit WNWen windkracht 8 staat wil ik er nog wel eens over nadenken.
    Veel succes, probeer eens een bocht op de foto te zetten:-))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zegt de foto: je bent een rund als je niet in Zwolle stunt?
    Ik zal er trouwens ook bij zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Ronald, ben al vaker bij je langs geweest maar nog niet gereageerd, dus vanaf vandaag ga ik daar maar mee beginnen :)
    Mooie verbeteringen de afgelopen jaren dat ziet er dus goed uit voor 2008! Ik gok op een mooie 3:23:23. Heel veel succes alvast. Ik ben benieuwd naar je verslag

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey die Ronald veel succes vanuit Nagele naar Zwolle oftewel de Zuiderzee marathon. Ik gok op 3:30 uur. Voor mij wordt de rest van het jaar verplichte rust. Wordt a.s. donderdag geopereerd aan mijn bloedvaten.Dus een paar weken herstel nodig.

    Groet Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. inderdaad, 7 minuten eraf en je voldoet aan de statistieken

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hoi Ronald, je wensen zijn verhoord voor het weer. Waaien morgen van onze voetjes af, maar zullen we poging doen samen te lopen? Zie je morgen in Zwolle.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. 3:23;03 geweldige tijd, knappe verbetering t.o.v. van vorig jaar en vlak achter Claudia zie ik in de einduitslag. Barneveld mag trots op zo'n snelle loper zijn!!

    BeantwoordenVerwijderen