dinsdag 1 september 2009

Rondje Texel

Van Texel 310809

Ik ben weer eens op het prachtige eiland Texel i.v.m. mijn werk. Vanuit Franeker over de afsluitdijk naar Texel en overnachten in een hotelletje in De Koog om morgen naar de klant te gaan. Tja, dan blijf ik natuurlijk niet op m'n hotelkamer maar het eerste wat ik doe is m'n hardloopkloffie aantrekken en naar buiten.

Van Texel 310809

Ik heb het plan opgevat om vanuit De Koog naar het zuidelijkste puntje te lopen via het bos en de duinen en vervolgens via het strand weer terug, ongeveer 30 km. Maar omdat ik een uur later op Texel aan kwam dan ik gedacht had moet ik de ronde wat inkorten en ga ik bij Paal 9 het strand op zodat het een ronde van 22 km wordt. Ook nog de moeite waard, nietwaar?

Van Texel 310809

Door het bos, door de duinen, over het strand, meeuwen, wandelaars, vennetjes, heide, zand, golven, surfers, tuurders, zonaanbidders, vissers, bootjes, ondergaande zon en ga zo maar door. Een grote mate van afwisseling, heerlijk om hier te lopen.

Voor meer foto's: klik hier

14 opmerkingen:

  1. Leuk zo'n dochter die ergens moet turnen, zo zie je nog eens wat van NL. Ik heb ooit (1987) een half jaar in Nijmegen gewoond maar liep toen nog niet zo ver dus zandpaden kan ik je niet aan helpen.
    @dochter: gefeliciteerd met je overwinning.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi rondje in de omgeving van Nijmegen.
    Over 3 jaar met dochter naar Londen?
    Gefeliciteerd voor haar met de 1e plaats!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wow, wat een superloop. Heb daar tijdens mijn diensttijd veel van Nijmegen en Groesbeek zien. Schitterende plaatjes Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Inderdaad een mooie gebied met mooie huisjes!.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk rondje ! Voor jou als bergloper wel errug vlak :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heb je nou je dochter wel zien turnen?? :-)
    Turnen is mijn sport (wxe1s mijn sport eigenlijk, nu loop ik) en ik zou gewoon lekker in de sporthal zijn blijven kijken (en aanmoedigen!) Maar wel een mooie loop hoor, petje af. En heel veel complimenten voor de prestatie van je dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Gonda: vaak kijk ik wel bij de wedstrijden alleen kom ik vaak met koppijn en helemaal gaar uit die bedompte zalen (veel te veel mensen en slechte ventilatie), dus dit keer maar weer eens lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je had geweldig weer om te lopen, weer een mooi rondje. En dan zo'n leuk bericht als je weer terug bent, je dochter gefeliciteerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tsjonge, nu al aan het oefenen voor 25 april 2011!?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Vervelende job. Je komt nooit es ergens. ;) Mooi rondje Ronald!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fraai, deze afwisseling. Die 22 km is zeker de moeite waard geweest, ook gezien de foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hardlopen op Texel is super! En weer mooie foto's Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lijkt inderdaad op de 60 van Texel en wat een mooie baan heb je toch!.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Aan de uitslag van vandaag te zien heeft Texel je goed gedaan:-))

    BeantwoordenVerwijderen